Förberedelser

Försöker få lite struktur innan det är för sent haha. Planerar inför SQHA Nationals och tittade på förra årets propp, för att försöka förstå hur man gör när man anmäler sig till en sån här tävling. Det gick... Så där, haha. Som tur var så mailade jag Moa på facebook och hon var så snäll och gav mig svar på en del virriga frågor. Stort tack verkligen! 
 
Så nu har jag koll på vad jag kan anmäla mig till. I stort sett alla klasser eftersom vi inte har några AQHA poäng alls. Ja, förutom youth- och jr-klasser då alltså. Visste även att jag behövde ett amature-kort för att få tävla på en AQHA-tävling. Med Moas hjälp så hittade jag sen rätt formulär så nu kan jag snart skicka in det. Så allt liksom är klart så jag sen bara kan anmäla mig till tävlingen. Än har ju ingen propp kommit men mina tankar går så här:
 
- trail vill jag tävla. Så många som det går typ haha. 
- ranch pleasure ska vi också ta någon klass, det är ju hur kul som helst. Måste bara skaffa mig en outfit till det också. Och hur gör man om det t ex är trail och ranch pleasure samma dag? Man får ju inte ha lackade hovar i ranch pleasure man jag antar att man "bör" ha det i en trail..? 
- SQHA gelding cup. Om de har det även detta år. Alltid kul med en cup, kanske haha. Vad vet jag egentligen? Dock var det förra året trail, pleasure och reining. Så kanske inte direkt optimalt ändå. Skulle ju skämma ut mig ordentligt i en reining på en så stort tävling. Vi kan ju varken stop, spinn eller byten. Nä, dum idé.
 
Jaja, det ska bli spännande i alla fall. Jag längtar lite även om det är med skräckblandad förtjusning. Så stor tävling, så duktiga ekipage. Men en rolig erfarenhet!

Kommentarer :

#1: Elin

Men vad kul att du ska tävla där! :D

Svar: Ja, ska bli sjukt spännande! :)
chrissiep

skriven
#2: Linda

Det går att ta bort hovlacken med aceton! Men det finns även en speciell hovlack borttagare, prata med MAria på Highridge!

Svar: Är de sant! Va smart :) tack för tipset. Hoppas dock de lägger ranchpleasuren för sig så jag slipper måla/ta bort/måla :P
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :