Det närmar sig!

Det börjar dra ihop sig inför nationals, äntligen! Jag längtar verkligen dit. Men först ska vi ju även på clinic vilket också ska bli galet roligt. Är så tacksam att clinicen ligger innan nationals så en kan få hjälp med upplägget inför mönstren. Vi har en hel del jag behöver tips och råd angående. Det handlar inte så mycket om att "vad ska jag göra för att vinna" utan "vad ska jag göra för att inte sätta min häst i skiten". Förberedelser är a och o! När en trailbana är lång och klurig måste jag ha en väl fungerande och noggran plan så att Dusty inte känner sig vilsen och övergiven. Mönstren kom igår och t ex aqha senior trailen är riktigt klurig. Vi har en hel del svåra moment och väldigt många bommar som vi kommer slå i. 




Tur att det är bara två olika mönster i alla trailklasser, lite fler/förre bommar men enbart två olika vägar att lära sig. Alltid något liksom haha. Sjukt mycket bommar dock och vi är fortfarande väldigt duktiga på att slå i dem tyvärr så det kommer bli svårt att få bra placeringar i trailen. Men så är det och jag vet att det är något vi måste träna ännu mer på! 


Showmanshipen känns helt okej förutom nsba mönstret som har sjukt många vändningar. Gäller att komma ihåg allt ju! Aqha-mönstren känns dock bra. Klurigt med 2 1/4 vändning i amatören dock men Dusty kan göra det så vi slipar på. 




Horsemanshipen bjuder på svåra mönster vilket är kul. Tyvärr har vi mycket problem med vänster turn vilket det så klart är i alla mönster. Känns riktigt segt för horsemanship är där vi annars har en chans och jag vill inte att det ska falla på en så töntig grej som en misslyckad turn! Men han vill inte plantera vänster lika bra som höger och vi får nöta vidare hela tiden bara. Men det är lite för sent nu känner jag. Vi tränar vänster turn jämt men den blir så långsamt bättre. Jaja, tålamod...! 



Kommentera inlägget här :