Tre veckor kvar

Det är just nu 21 dagar kvar innan nationals drar igång! Är så himla taggad. Ska bli riktigt roligt och det är många som jag känner som ska dit. Allra bäst är ju att Matilda och Elin ska med och tävla de med. Sjukt roligt ska det bli. I år kommer jag och Dusty köra några nsba-klasser också nu när vi ändå är medlemmar liksom. 


Den här bilden är från vår första gång på nationals 2014. Jag fattar inte att vi lyckades placera oss redan då. Helt galet! Jag hade inte särskilt mycket koll alls då detta var första riktiga stora rasshowen. Kände knappt Moa men hörde av mig till henne för att få hjälp med hur tusan jag skulle kunna förstå alla jävla klasser! Känns skönt att jag har lite mer koll på läget idag. 


Maria var med och groomade åt mig detta år. Det var skönt att ha någon med sig. Hade känt mig ännu mer vilsen annars. Banda var dock något jag inte visste hur det gick till så inte ens pannluggen var i ordning ser jag haha. 

Några veckor innan hade ju jag och Dusty gått omkull på banan och mitt knä var verkligen inte på topp. Eller ja, än idag är det ju inte som det ska. Så det var kanske inte så konstigt att jag hade tokont på nationals haha. 



Här har vi precis kommit hem från nationals 2015. Denna gång var bästa Elin med och groomade och det är även därför Dusty fick bandad man. Trots att jag hade den "lång" på den tiden så hade jag insett att banda var något en verkligen "måste" göra. Minns att vi hjälptes åt, en från varje håll och så möttes vi på mitten Hahaha. 


Det här året hade dusty börjat bli showsmart och gillade att spooka för saker lite nu och då. Detta gjorde att jag var riktigt nära att få tugga grus i ena ranch ridingen. Dusty kompenserade med att gå in i nästa klass och se till att vi fick brons i amature ranch riding. Spookande höll dock i sig och han gjorde det i väldigt många klasser tyvärr. Ändå fick vi med oss fler rosetter denna gång. 



Den här högen kom vi hem med nationals 2016. Denna gång var Matilda med och vigdes rakt in i showvärlden haha. Testade även halter vilket han kom typ sist i pga ful. Vi ska köra halter även i år och det är enbart för att jag vill träna på att han ska stå stilla och se pepp ut. Så han kan se lite mer levande ut i showmanshipen. Räknar med att komma väldigt sist igen. 


2016 var han ju forfarande lite så där att han kunde spooka men oftast bara i första klassen. Ungefär så var det och i paid warm up trailen så hoppade han över varenda bom. Överlag gick det ju dock mycket bättre och vi startade även pleasure för första gången på rasshow. Helt otroligt nog knep Dusty några rosetter till och med i pleasure! Var även första gången vi fick med oss lite röda rosetter hem (2:a plats alltså). 

Det ska bli väldigt spännande att se hur nationals 2017 går. Jag känner mig övertygad om att han inte kommer spooka. I alla fall inte på det sett han gjorde 2016. Rädd på riktigt får han ju liksom bli. Vi kommer köra showmanship, trail, horsemanship och pleasure. Pleasure kör vi inte i medaljklasserna eller nsba, bara green och novice. Vi är liksom inte ett riktigt pleasureekipage ju. Drömmen är ju en medalj. Framförallt en guldmedalj i horsemanship. Men det är som sagt en dröm. Vi får se hur det går. Kul ska det bli i alla fall!

Kommentarer :

#1: Elin

Ja! Det ska bli så kul att få åka med er och att vi blir ett sånt stort och härligt gäng :D

Härligt att ni kör NSBA också, when in Rome lixom :D :D

Svar: Superkul!!! Ja, va fasiken. Ska vi ändå bränna massa pengar så..! Haha
Chrissie P

skriven
#2: Mickis

Jag är övertygad om att ni kommer briljera, ska bli kul att följa er :D

Svar: 😘
Chrissie P

skriven

Kommentera inlägget här :