Insikt

Igår red vi på banan och skulle försöka öva på det här med byten. Min häst är så oerhört bra på enkla byten, som till och med inte alltid syns för en domares ögon. Jobbade på och kom snart till insikten att "nej, nu räcker det". Ibland måste man faktiskt inse sina begränsningar. Jag kan inte byten, har aldrig varit bra på det eller lärt mig rätt någonsin tror jag. Min kunskap räcker inte dit tyvärr. Med en hel del självinsikt är det bara att inse att jag kommer inte kunna lära dusty att byta galopp rent. Någon annan kan garanterat, jag har själv sett andra göra det på honom. Men jag kan inte. Och det är okej! Bästa vore att få hjälp med att befästa rena byten. Jag ska dock inte försöka för det blir bara fel och han gör sina enkla ändå. Tills dess att jag har råd och hittar någon som har tid och är duktig så får det vara. Man måste ju inte kunna allt. Vi får hålla oss till det vi kan och bli ännu bättre på det istället. Känns skönt faktiskt. Nu tänker jag avsäga mig allt typ av försök till rena byten och istället fokusera på en stark förvänd galopp så att han i framtiden kanske kan lära sig byten med en duktigare ryttare. 

Idag är det halloween och först nu så jobbar jag tills 15:30. Sen ska det sminkas och piffas till tusan! Ska på halloweenfest med Batman-tema. Så sjukt roligt! Massa fina vänner och smink. Woho! Tills vidare sminkade jag mig med fishtails nu på jobbet. Lite roligt måste man ju ha även där!


Kommentarer :

#1: blueslastmagic.blogg.se

Jag skulle jätte gärna hjälpa dig om du vill ha hjälp. Jag behöver verkligen hålla igång min ridning eftersom jag tappat den något fruktansvärt, haha!
Jag är helt övertygad om att du också skulle klara av att lära dig om du bara känner dig trygg i det. Du behöver kanske sitta på en stadig och stabil häst som byter utan att blinka bara för att du ska känna att det händer inte så mycket. När bytena väl sitter så känner du inte att hästen byter och det är det jag tror du behöver. Så du bara kan koncentrera dig på dig själv :)

Svar: Du får gärna komma o rida! Bara skoj ju 😃 asbra så han får lära sig också. Jag har ju bytt på snärtens reininghäst men där "hände" det ju bara, har ingen aning om vad jag gjorde 😂 när jag försöker göra rätt så bara fuskar Dusty heeeela tiden. Så snälla hjälp oss! Haha 💜
chrissiep

skriven
#2: blueslastmagic.blogg.se

Du är ju en fruktansvärt duktig ryttare så jag tror att det mest är ditt självförtroende och kanske balans (i det här fallet). Jag tror det blir grymt för dig oavsett :D

Svar: 💜😘
chrissiep

skriven
#3: Linda

Det är kämpigt det där! Jag och Josie grejar med det nu... Det funkar inte alla gånger, men vi börjar sätta fler än vi misslyckas i alla fall. Min lillasyster hjälper mej lite från marken, ibland är dressyrperfektionister bra att ha... ;)

Svar: Haha perfekt till byten ju med ett dressyröga! :) ja, nä vi är skitbra på enkla, går verkligen inte att göra flygande. Blir knäpp 😜
chrissiep

skriven
#4: Jossan

Om du tycker jag klarar av det så kan jag komma förbi någon dag också! :)

Svar: Klart du gör, du är ju toppenduktig! Du fixar det lätt! Dessvärre ser vi er där på er sida av norrtälje som att ni får stanna där tills det lugnat sig med kvarkan :P som extra försiktighet. Men någon dag framöver är du välkommen 😘
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :