Hoppsan!

Veckan gick undan! Red ut måndag, Dusty reds ut av Tine tisdag, onsdag red vi på banan och idag red vi ut igen. Jag vet, helt otroligt mycket uteritter just nu. Kommer bli sjukt världsvana! Haha. Idag var extra speciellt då mamma lånade Gjalp och red med mig och Tine. Det gick toppen och Gjalp var en snäll dam och tog hand om mamma på bästa vis. Så mamma var såg glad, har inte ridit på två år. Skoj att det finns en så snäll isis som mamma kan låna, blir så glad! Gjalps matte är bortrest en stund till så då kan säkert mamma låna henne fler gånger. Tänk så snälla stallkompisar man har!
Öronlös isis

Onsdagens pass blev i mörkret, fasiken så fort det mörknar nu alltså. Jag blir inte klok i onsdags var höger galopp mycket bättre än vänster. Vänster kändes inte alls fin och rytmisk. Men annars kändes han inte konstig att rida så tror inte att det var något fysiskt fel på honom. Och höger galopp var riktigt trevlig och rundad. Gah! Imorrn ska jag ta ett ordentligt pass på banan i dagsljuset! Sen ska jag jobba fredag-torsdag så nu blir det full rulle! 

I övrig så ska vår försteman på jobbet byta station. Så han gör sitt sista pass imorrn och på måndag kommer en annan. Spännande, hoppas han också är bra. M som vi har nu är ju en toppenkollega och han kommer bli saknad! Bäst jag retas så mycket jag kan nu imorrn haha. Men det är därför jag ska jobba massa extra nästa vecka, så den nya kan fasas in. Han har massa erfarenhet så det går nog snabbt. Annars är peppen inför halloween igång Stoffe och Nathalie har sin årliga fest denna gång med Batman tema. Ska bli så skoj! Har dragit fram allt som kan tänkas behövas. Insåg att jag har sjukt många lösögonfransar! Längtar tills lördag nu. 


Kommentera inlägget här :