Söndag måndag


I söndags så var det strålande sol på morgonen. Dusty betade nöjt med sina nya vänner. De hade trailat på lördagen så det låg massa roligheter framme på banan så vi passade på att roa oss vi också. Mycket skrittbommar och bro. Kände igenom honom så att han var följsam. Tränade på att galoppera och trava lugnt genom boxen. Kunde faktiskt släppa honom även i galoppen trots att boxen låg på rakspår. Kändes väldigt bra och trevligt. Tog av tränset och red utan ganska länge faktiskt. Han gasar i traven så jobbade små volter tills han gav mig rätt tempo. Bara att hänga med, något fel gör jag ju så travar i hans tempo tills jag hittar rätt knapp. Han var riktigt fin och lyhörd efter lite testande. Även om det går snabbt ibland så känner jag mig himla trygg. Vi gasar runt med öppen paddock men han går ju ändå dit jag vill. Om än lite för snabbt haha.
sen övade vi groundtie
dusty testar att vara över ponnymåttet!

Klev av i måndags och var som vanligt jättetrött och seg när jag släpade upp mig mitt på dagen. Fick massa ärenden uträttade och Dusty fick vara ledig. Köpte en backkamera som jag ska ha i transporten. Blir en bra investering. Shoppade även lite kläder och en hårtång och mat till ett helt kompani. Prisa lönen! Extra härligt denna månad då vi fick semesterersättningen. Nästa månad kommer skatteåterbäringen. Just nu känns livet bra. Pengar är inte lycka men det gör vägen till lycka enklare. För min del är det så i alla fall. Det behövs pengar för att hålla på med häst. Med skatteåterbäringen har jag båda SMen säkrade, något jag hade fått spara som tusan för annars. Därför ska jag jobba idag på min lediga dag. Pengar ska jag slita för så att det känns extra nice att roa sig sen! 

Kommentera inlägget här :