Flytt!

Idag flyttade jag Dusty. Igen. Hehe, flyttar tydligen efter 1,5 år ungefär. Nej men Nånö flyttade vi från eftersom de får vara ute alldeles för lite. För mycket pjöltande klarar jag inte av. Hästen ska vara ute så mycket som möjligt. Så det så. Därför flyttade vi till frötuna där de fick vara ute minst fem timmar mer om dagen. Stor skillnad, mycket nöjdare häst. Problemet där har varit hagar. Bristen av dem. I år fanns ingen sommar hage att arrendera och att ge hö en hel sommar känns ju tråkigt. För Dustys skull. Stora hagar med massa gott att äta i. Så ska det vara. Så frågade om det fanns plats i Sika hos Tine och vi fick plats! Så härligt. Allt är så fint och ordningsamt. Har så mycket plats till mina saker så det är inte sant. Massa smarta funktioner i stallet och jag är så nöjd. Stora fina hagar, hur många som helst. En jättefin volt också. Åh, drömmen! Har velat stå här sen jag köpte Dusty men det har alltid varit fullt. Så det här är perfekt ju! De går även ute dygnet runt just nu så Dusty lär vara helnöjd. 

Ihopsläppet med Docy gick kanon. Vi får se hur det blir när Docys älskade Lily ska vara med. Det kanske blir lite bråk då med som tur är går Dusty alltid undan, hoppas han gör det även denna gång. Idag var killarna i alla fall nöjda med varandras sällskap. 

Kommentarer :

#1: KS Horsemanship

SÅ härligt för honom, verkar vara ett toppenställe ni har hamnat på! :) Vet känslan av att direkt märka så skillnad på hur saker sköts, smarta och praktiska funktioner. Välmående helt enkekt. Dusty och Docy, gulliga namn ihop!

Svar: Ja jag hoppas han ska trivas :) ja allt är i ordning, inte massa skräp o skrot som ligger på marken. Så skönt :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :