Lördags

I lördags var bästa Mickis och hälsade på! Alldeles för länge sen, måste bli bättring på det! Vi fixade stallet och sen tog hon Dusty och jag Jack och gick till ridhuset. Så Mickis fick jobba med Dusty medan jag och Jack försökte ta det lugnt och inte hetsa upp oss. Eller ja, Jack mest då. Jag försökte få honom att inse att även om han inte fattar en galopp när jag ber om det så kommer jag fortsätta be om det tills att han ger mig en fattning. Detta utan att jag blir arg eller hårdhänt men jag kommer fortsätta fråga tills jag får rätt svar. Jack blir lite uppjagad när han inte levererar på en gång och blir sen hetsig. Som att han förväntar sig att jag ska blir upprörd och ta i eftersom han "gör fel". Men jag väntar bara ut honom så kommer han igång sen. När han väl fattar så får han massa klappar och glada ord. Jag hoppas att det ska stärka hans självförtroende lite, han måste våga göra fel utan att för den skull stissa upp sig. 
 

Mickis och Dusty klarade sig toppen och det såg så fint ut. Mickis fick till en del snygga byten också! Så roligt att se att hästen kan. Bara jag som måste lära mig någon gång. Han var riktigt fin och skötte sig rätt bra ändå. Lite protester när Mickis ville rida rakt fram haha, Dusty går hellre på snedden. Kan man så gör man liksom, hehe. Min lilla latmask. Men sen bjöd han till och Mickis jobbade honom jättefint. Alltid kul när någon annan duktig ryttare rider ens häst. Mickis red även Dusty precis när jag hade köpt honom så det var ju himla kul att hon kände skillnad haha. 


Kommentarer :

#1: blueslastmagic.blogg.se

Himla kul att få rida och träffa dig! Som alltid.

Jag tror du kommer få super bra koll på jack. Det är ju som du säger,att bara vara lugn.
Himla roligt att få rida igen, framförallt på en stabil häst som man kan rida ordentligt. Det är ju bara kul när han försöker smita undan lite då och då :) Då får man ju något att jobba på :)

Svar: Ja, alltid skoj <3
Hihi, ja jobba får man allt ;)
chrissiep

skriven
#2: Elin Nes

Åh! Jag hade också velat vara där. Ser fram emot helgen <3

skriven
#3: Elin Nes

Åh, jag hade så gärna velat vara där! Ser fram emot helgen <3

Svar: Ja! <3
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :