Igen!

Happ, trillade av dusty igår igen haha. Hopplöst, sjätte gången ju! Förutom den gången då han landade på mitt knä så har jag klarat mig bra och det har gått till exakt lika dant varje gång. Han blir rädd för något och byter riktning så snabbt att jag inte hinner reagera förrän jag sitter där på marken. Igår var det Anne som skrämde Dusty med sin bil. Helt omotiverat. Hon klev ur och kollade att det gick bra med mig. Förklarade att hon körde så långsamt just för att han inte skulle bli skrämd, haha blev helt tvärt om. Det är skymd sikt just där vid paddocken så bilarna kommer liksom från "ingen stans" antar jag. Well det gick bra ändå. Är bara lite stel idag inte så farligt. Slog i huvudet pyttelite, första gången faktiskt. Va väl bra att jag hade hjälm ändå. 

Annars så gick Dusty så otroligt bra både före och efter jag trillade av. Han var så sjukt fin och lopade som fasiken. Övade på skolorna och tempoväxlingar. Verkligen få in att ökat tempo sker i sätet och när jag lägger om benen så ska vi sänka farten och hitta tillbaka till lope/jog. Det tar sig, han är riktigt fin just nu. Vi övade horsemanship igår, ställde ut lite koner och snirklade runt tight tight tight. Han gick verkligen toppen. 

I söndags var vi ute med Lotta och Docy på en mysig tur på två timmar. Så nu har jag lärt mig en ny slinga till! 

Kommentarer :

#1: Elin

Äsch, vill ju egentligen ha tårta.Det är ju gott. Är glad att det inte är lika illa som förra årets avåkning!

Svar: 😘
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :