Snösulor!

Äntligen är snösulorna på! Världens bästa föräldrar hjälpte mig idag så att Dusty kunde skos. Sån himla tur när jag jobbar, bästa! Så nu har dusty nya fina skor med snösulor och traktbrodd. Känns jättebra. Vi invigde dem med en uteritt. Han var fortfarande lite ljummen så ville inte rida i ridhuset utan bara röra på honom lite kravlöst. Så på med reflexer och pannlampa! 

Vid Contiga var det en stor lastbil som lastade av något. Så där stod vi i fem minuter och diskuterade om man verkligen kunde gå förbi eller om vi skulle bli uppätna. Tillslut gick han förbi, kände mig väldigt nöjd att jag bara lugnt väntade ut honom tills han lyssnade. Ett annat ställe så ville han också vända hem, där utan synlig anledning. Annars så skötte han sig jättebra. Jag är inte alla nervös när jag rider ut när det är mörkt. Vet inte varför. Känns liksom som omöjligt att man kommer möta någon, därför blir jag lugn. Rätt ologiskt haha. Dusty var pigg och glad. Vi skrittade och travade mest men han slog in en och annan galopp och jag lät honom hållas. Han blev lite väl på mellanåt men lyssnade även fast det spratt i kroppen. Det var mysigt men lite kallt eftersom det kom blötsnö. Skönt med snösulor i alla fall! 


Kommentarer :

#1: KS Western & Horsemanship

Duktigt att ni kom förbi det läskiga monstret. :)

Svar: Haha ja, men de va sååååå läskigt.
chrissiep

skriven
#2: Elin

Härligt med snösulor! Alice får sina imorgon.
Tänk vad duktiga ni har blivit med uteritterna. Bra jobbat :D

Svar: De e så skönt! Synd bara att de vart så varmt ute så de blir styltor o halt ändå.
Tack, känns som vi jobbat oss framåt :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :