Mörkt



Har haft en produktiv ledig dag, bästa jag vet! Började med att slänga in ilite tvätt, mest för att få jobbkläderna rena, måste verkligen komma ihåg att beställa ett par byxor till! Sen en ordentlig städning av hemmet, välbehövligt må jag säga. Tog tag i sånt där tråkigt - göra hål och sätta in räkningar/viktiga papper i pärmar. Jag brukar samla dem i en hög i en påse, måste bli bättre på att sätta in dem direkt! Sen tog jag också tag och städade i garderoben. Syns ju inte att det är stökigt om man stänger dörrarna haha men åh så härligt när det är perfekt ordning. Så fint, mycket nöjd. Perfekt att kunna lyssna på poddar under tiden så går det fortare. 

Efter det drog jag på mig stallkläder och tänkte åka till stallet. Men först ville jag kolla upp en grej. Ville uppdatera min mobil då min 4s har för lite utrymme, kan inte uppdatera om jag inte raderar massa först. Sen var skärmen trasig också och abonnemanget hade gått ut. Ville även byta operatör då jag aldrig har täckning hos mina föräldrar fast de bara bor en kvart bort - inte direkt i en urskog liksom. Velade lite mellan en 5s och en 6a, insåg dock snabbt att 5s är alldeles för lik min egna och så stor skillnad var det inte i pris. Så hipp som happ så blev jag med iphone 6! Sjukt nöjd faktiskt och den känns inte alls för stor. Vi får se hur den känns att ha i jobbfickan. När uppsägningstiden är klar från telenor i april så börjar abonnemanget för Telia istället. Blir toppen tror jag. 

Efter den spontanturen så åkte jag till Dusty. Hann ju då såklart ha blivit lite mörkare. Kände på benet och det var inte stumt men fortfarande lite varmare. Bestämde mig för att skritta ut. Vill att han ska röra sig men vill inte heller överanstränga benet. Så eftersom vi körde en timmes tur med en del trav igår så blev det barbackatur i skritt runt åkern. Han är fin min pålle. Jag hoppar alltid upp från den lilla stegen när jag rider barbacka. På så vis behöver jag bara lägga över benet istället för att kravla mig upp. Så när jag försökte hitta balans på stegen så ställde sig dusty självmant nära intill. Ganska fint av honom, snel hest! Tog en tur i repgrimman och med täcke runt oss båda. Varmt och gott. Väldigt mysigt faktiskt och vi båda var nöjda och glada. 

Kommentarer :

#1: Elin

Ojoj, så telefonen var en spontantur :)
Härligt att ha ordning i garderoben. Jag inser hur mycket kläder jag har när jag har ordning >.< viktiga papper brukar bara hamna i högar men borde verkligen bli bättre på det.

Svar: Haha ja lite typ. :P
Åh de e så skönt! Kul o hitta grejer man inte visste man hade typ haha.
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :