Hästigt!

Igår hade jag en riktigt hästig dag! Började morgonen med att åka till Dusty och fixa stallet först. Sen tog jag in honom och skalade av resterna av hans lila täcke. Haha det var bara smulor kvar , inte ens någon idé att försöka laga. Sen tog jag med honom ut till balen så fick han hjälpa mig fixa hö. 
Mums! 

Sen kom Moniqa, Jossan och Ellie och hälsade på oss. Så skoj att se dem alla! Vi stod ju i samma stall förut så nu skulle de komma och hälsa på oss i vårt nya stall. Sen gick vi till ridhuset så red jag lite först. Han gick mycket bättre igår än i förrgår. Jag red dels mycket bättre och sen tror jag att han blivit lite stel av att stå så många dagar och nu börjar han komma loss i kroppen mer. Sen fick Jossan rida, hon blev lite överraskad först i hans trav haha. Roligt och se henne rida dusty, det gick riktigt bra. Ellie hoppade sen upp och red lite hon också. Ellie är ju duktig på dressyr så sa åt henne att gärna testa öppna, sluta och skänkelvikningar. Hon tyckte det var kul att rida honom eftersom han faktiskt kunde göra dessa grejer rätt bra. Känns skönt att allt slit jag lagt ner med att öva på grejerna faktiskt lönar sig haha. Ellie tyckte inte att hans trav var så farlig, den första som säger så. Tror det är för att hon ridit så mycket dressyr och verkligen vet hur man kommer ner i sadeln och sitter med hästen. För det är tricket på dusty att följa med honom i rörelserna och inte spänna knäna. Jätteroligt när någon som är duktig på dressyr hoppar upp, dusty pinnande på jättefint med Ellie när de körde skolorna. Håkan höll som vanligt på att såga massa grejer i ridhuset men nu är dusty så van så han rörde inte ens ett öra när Håkan höll på. Känns skönt, min lilla klippa. 
Lite mystid!

Sen var vi ut i hagen och myste lite med Cattis Jack också. Han är ju alltid sugen på att kela haha så himla nyfiken. Dusty fick gå naken då solen faktiskt värmde igår och han såg riktigt nöjd ut över det. 
Sååå mysigt!

Sen åkte jag hem för att hämta mitt gamla vardagsrumsbord och även kartongen som mitt nya bord kom i. Drog sen till granngården för att kolla om de hade några täcken på rea. Det hade de inte däremot ett amigo med 100g till vanligt pris. Men ville först kolla på nätet vad de kostar och även dubbelkolla storleken. Däremot hittade jag en jacka på rean som kostade 125:-, en bra vårjacka. Lite stor men äh, duger till stallet. Gasade sen vidare till återvinningen och slängde alla grejer och sen tillbaka till stallet. Där städade jag mitt skåp, fixade nytt spån i Dustys box och sydde ihop hans bruna täcke. Tar en stund att sy för hand men vad gör man inte för sin pälskling! 

Jag hade råkat ha ut min torrboll i bilen i förrgår när jag hämtade mitt nya bord så jag var som tvungen att städa den ordentligt eftersom det bar blött och klibbigt på golvet i bak. Så jag åkte till jobbet och städade ur hela bilen noggrant. Städar ändå den rätt ofta då jag verkligen inte gillar när den är dammig och skitig. Jag har ju så lätt att städa den och får dammsuga gratis på jobbet så det finns liksom inga ursäkter. När jag var klar insåg jag att den verkligen behöver en tvätt så köpte en diamanttvätt faktiskt. Tog bara 40 minuter innan det blev min tur att tvätta.... Men jag lyssnade på Serial så det var lugnt. Lyssnade faktiskt på Serial under hela dagen. Om ni som jag lyckats missa den så lyssna på den podden! Riktigt intressant. Har bara sista avsnittet kvar. 

Sen tillbaka till dusty för att klä på honom ett täcke då solen gått ner och det var kyligt. Efter det tillbaka till granngården enbart för att konstatera att de inte hade 130 i amigotäcket. Lyckades istället hitta det på hööks hemsida och klickade hem det. 1-3 dagars leveranstid och hade även 15% rabatt på valfri vara så det landade på 1093:- med frakt så det blev ändå billigare än vad granngårdens hade kostat. Känner mig nöjd. 

Gasade sen vidare för att möta upp Jacob så åkte vi till hans tjejs stall eftersom hon hade köpt en ny häst. Så himla söt! Skitstor tycker ju jag typ 165 och 3 år. Sjukt gullig också. Så klappade en stund och kollade lite på deras jättestora stall med typ 25 hästar. Haha lite skillnad liksom. Sen tillbaka till mitt stall igen för att kolla när Carro red Jack. Såg riktigt fint ut! Efter det så pratade jag och Carro en bra stund ute i kylan. Alltid lika trevligt. 

Haha ja det var en lång dag som startade klockan 08:20 när jag gick hemifrån och sen kom jag hem 21:15. Var ju dock hemma två gånger på 20 minuter under dagen haha. Härligt med såna här dagar ändå! 

Kommentarer :

#1: Ellie Dahlerus

Åh det var så himla roligt att rida honom! :D Haha, någon gång ska vara den första, han var verkligen superrolig att rida :) Jätteroligt att träffa er båda <3

Svar: Jättekul att ni kom :) du får ta med dressyrsadeln någon gång :D du är varmt välkommen o rida. Han är en himla bra häst o känna sig trygg på.
chrissiep

skriven
#2: Elin Nes

Jäklar vad du hinner med grejjer! Härligt med alla trevliga människor man känner via hästarna.

Oj, redan så stor. Kommer ju bli ett berg. Tur att min häst är lagom 💕

Svar: Haha ja faktiskt igår va en produktiv dag. Jag sket dock i o träna :P roligare o va i stallet.

Den skulle tydligen ändå bara sluta på 168 trodde de. Tydligen alldeles lagom de me :P allt e relativt haha
chrissiep

skriven
#3: jojawestern.blogg.se

Superkul!! Tack så mycket för att vi fick låna din fina häst!! :D

Svar: Ni är så välkomna när ni vill <3
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :