Denan

Tog en spontantripp till Denan och mötte upp Jossan där. Behöver ut och åka massor så vi får in rutinerna på det igen. Lastningen dit gick bra och snabbt. Som vanligt gnäggade han när vi rullade iväg. Något han alltid gör. På Denan var han cool som vanligt. Intressant att han alltid är bättre på groundtie när vi är borta. Hemma traskar han alltid alltid iväg på egna äventyr. Men när vi är borta så står han som ett ljus för det mesta. 
Stal en bild som jossans pappa knäppte på oss

Jag hade glömt mina boots i stallet. I vanliga fall tar jag alltid på mig dem innan jag åker, japp jag kör med sporrar och allt på, men hade inte gjort det denna gång då min trasiga häl trivs bättre i gympaskorna. Så ja, bootsen och sporrarna var kvar hemma. Turligt nog så hade jag kvar mina tävlingsboots i bakluckan så kunde använda dem. Blev ju utan sporrar dock men det gick jättebra ändå. Lyckades knöla till ett byte till och med! Han blir bara mer och mer lyhörd för mindre och mindre hjälper. Jäkla häftigt faktiskt. Grym är han! 

Körde mest det vanliga, mjukgörande och så. Lite spinn där han faktiskt stod helt still på även vänsterbenet. Snart har vi fått till riktigt schysst still på våra långsamma spinn! Långsamma men korrekta. Försökte stoppa lite men det var inte så bra för ryggen. Något vi skulle behöva öva på dock. Skulle vilja kunna göra okej stoppar ändå. Inga riktiga slides men ändå, något åt det hållet vore coolt ju. 

Övade lite kovändningar tillsammans med Jossan och Jack. Dusty såg lika tjurig ut mot Jack som han gör mot kossorna haha. Jack däremot verkade tycka att det var en himla rolig lek. Tillsammans övade vi också på att galoppera bredvid varandra. Dusty tjurade mest mot Jack medan Jack jobbade hårt på att få komma först haha. I övrigt så lopade vi flera varv. Han börjar verkligen bli stark även där. Snart kanske vi kan göra det på riktigt slack. Det är målet. Sakta går saker framåt. Det är så skoj!

Lastningen hem gick dåligt. Dusty blev stört av Jack och vise versa. Flera gånger gick han in men ville inte stå kvar när jag försökte byta position. Han ville hellre gå ut och kolla vad Jack höll på med. Sen fick Jossan in Jack och strax därefter talade Dusty om för mig att "jaha, nu kan vi gå in för ingen annan är kvar". Så då passade det herrn och han gick snällt in och stod som ett ljus. Alltså suck, ibland alltså. Men det är sånt vi behöver öva på. Har därför bokat in att på tisdag träna med Anne i sika och torsdag ha lektion för Carro hemma hos henne. Allt för att åka åka åka. Jag kunde skicka in Dusty i trav förra året. Dit ska vi igen! 

Kommentera inlägget här :