Lite svans- och manvård

Vilodag för Dusty idag så det fick bli lite grooming istället. Har svansen flätad och i påse nu under denna leriga säsong. Jag borstar den inte heller utan bara flätar om den varje dag. Avskyr att rida med fläta eftersom Dusty blir störd av den. Idag borstade jag igenom den och sprayade med mer glansspray. Den är riktigt fin nu.

Sen flätade jag om manen också. Hoppas den växer ut ordentligt nu! Vill ha lång man ju!!! Han var rätt söt när jag tog ur flätan i pannan haha. 


Kommentarer :

#1: Sandra Engberg

Haha, vilken snygging! :)

Svar: Eller hur ;)
chrissiep

skriven
#2: Charlie

Var försiktig med att fläta manen bara. Gjorde det på min donna förra vintern i hopp om att hennes man skulle hålla sig fin och växa. Istället slet flätorna på så på manen så den blev 10-15 cm kortare och tunnare istället :(

Svar: Tack för rådet :) jag har själv varit med om det. Flätade för hårt på min förra häst - då gick en hel fläta av. Nu är det lösa mirakelflätor med glansspray och silikonsnoddar som gäller :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :