Ledig dag

Onsdag och ledig dag för min del. Nedräkning inför att mitt schema tar slut så inte så superkul med ledigt ändå men allt löser sig. Vem orkar bekymra sig. Började dagen med att tvätta sen städa och lyckades även söka tre stycken jobb. Efter det bar det av till stallet och sen badhuset. Har även gjort iordning matlåda inför imorgon och fixat ägg till frukost. Nu tänkte jag måla naglarna och platta håret. Skönt när man hinner så mycket! 

Dusty och jag tog en sväng runt åkern i repgrimman. Han var snäll och glad. Skönt att kunna rida ut när det är ljust ute och även hyfsat torrt på marken! Visst är det grått ute, såg dock solen en liten stund idag, men ändå. Så fantastiskt med så mild november. Hejja! Vi travade lite på vissa ställen och sen red jag in i paddocken och övade lite där. Tränade på att gå i form i repgrimman. Han fuskar gärna när vi är ute. Jobbade ihop honom och släppte sen ut honom på mer slack. Frihet under ansvar kan jag känna att vi övade på. Jag la tyglarna runt hornet och red enbart med sätet. Ibland blir han för beroende av handen och det ville jag ta bort. Så han fick gå fritt utan min hand men om han ökade iväg i tempot så tog jag tillbaka honom med tyglarna. Sen fick han tillbaka tyglarna helt. Det funkade väldigt bra och behövde bara korrigera någon gång innan han fattade. Så han kunde fatta fina galopper utan att slängtrava innan även utan stöd i tygeln. Duktig kille. Sen spann vi även utan tyglar och det börjar gå bra. Han planterar bra, lite fart bara. 


Kommentera inlägget här :