Åh!

Det var ett tag sen vi red lektion sen nu. Vart ju massa clinic och tävling och annat som kom ivägen. Men idag var det dags igen. När jag kom till ridhuset höll en tjej på att hoppa. Sjukt högt, ena hindret låg på 134! Själv hade jag valt att krypa under haha. Jäkligt cool att se dock, fattar inte hur man vågar!

Dusty och jag fick öva på bommar på marken istället, kändes tryggare haha. Carro la upp som ett L men det skulle ridas genom och inte ryggas. En övning för att hålla koll på bogarna. Gick riktigt bra. Körde på en hand och vi börjar få till det. Först skritt sen trav och sist i galopp. Svårt i galopp men jäklar vad bra häst jag har. Kan gå i så samlad och fin galopp på lång tygel. När jag fokuserar och verkligen rider. Därför det går sämre på hela spåret, jag tappar liksom intesset lite. Pleasure är alltså inte vår grej hehe. 

Jobbade även på liten galoppvolt åt höger för att fixa den där bogen. Fick tips på hur jag skulle korrigera och efter ett par gånger så fattade han! Han gör ju inte fel med flit, han tror att han gör rätt. Här kommer Dustys bästa egenskap in. Jag talar om att "nej, tack, vi ska göra så här istället" och efter ett par sådana så säger han "jaha, okej men då gör jag så istället". Så jäkla tacksam att jobba med och lättlärd. Guldhästen. Han har verkligen rätt inställning. Och tusan så han börjar bära sig nu! Galet att det kunnat bli sån skillnad. Man kan lära gamla hundar att sitta hehe. 

Fick även hjälp med sidepassen. Bästa någonsin! Så jävla enkelt egentligen. Jag har haft fel placering på benet. Lite för långt fram. Carro placerade det på mitten av honom och då gick det som smort! Helt sjukt, något så litet och enkelt. Shit vad glad jag blev för det var sååååå stor skillnad! 

Det som jag tog med mig generellt från lektionen idag är att jag måste komma ihåg hur känslig han faktiskt är. Han vänder ofta snabbare än jag tror. Kunde göra liten galoppvolt bara genom att vrida överkroppen. Även om han är lat så är han lyhörd. Nu även med hjälpen från John att jag ska inte sitta så mycket rak upp och ner så känns det som jag fått till ännu mer känslighet. I sidepassen måste jag dock sitta mer rakt än jag gjort tidigare och sen reglera fram-bak med magen. Så lite behövs det. Kan jag bara komma ihåg det så kommer vi snart kunna glänsa riktigt ordentligt. 

Shit vad jag älskar den här hästen och hans inställning. Han må vara lugn och lat men han är ändå en fighter som levererar när det gäller. För att sen somna om, haha. Perfekt häst för mig. Bästa guldhästen. 



Kommentarer :

#1: Linda

Livsfarligt såndäringa hoppning, hahaha

Svar: Ja eller hur! Haha
chrissiep

skriven
#2: Mikxki

Vilken fin bild :)

Svar: Tack :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :