Så cool!


Idag passade vi på att träna i paddocken. Tog stånget för att känna hur det känns. Gick väldigt bra faktiskt. Som jag trott så funkar det när man tränar på rätt sätt även om jag inte alltid rider på en hand annars. Han var mjuk och fin och jag kunde göra alla övningar på en hand. Han börjar bli mycket mer liksidig och går inte mot skänkeln lika mycket längre. Vi gjorde byten åt båda hållen, fick lite kors men det gick ändå på en hand. Sen plockade jag av tränset som ni ser på bilden. Gjorde samma grejer fast utan träns. Gjorde till och med byten! De gick bättre än de gjorde på en hand - ingen kors men lite sena. Men ändå. Helt galet att det går så bra när det för någon månad sedan inte gick alls. Kul med utveckling! 


Allt kändes så himla bra och vår kommunikation var på topp. Så därför testade vi något galet. Red ut en liten liten sväng. Bara förbi hagen, ut på parkeringen, runt och tillbaka. Tar ju bara en minut typ. Men det var så coolt! Tidigare har han vägrat gå från stallplan men nu gick han på helt utan minsta tvekan. Stannade och väntade och han lyssnade jättefint. Det här är en dröm för mig! Jag som varit rädd och osäker ute. Med Dusty känner jag mig trygg och vår relation växer verkligen hela tiden. Så roligt. Jag skulle vilja kunna rida runt åkern utan träns. Det får bli målet. Åh svävar lite på moln just nu! 



Kommentarer :

#1: Jossan

Ni är så himla fina tillsammans!!! Vilken utveckling ni gör!!!! :D

Svar: tack snälla du :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :