Run fatto!

Mjo, med tanke på de målen jag har med min häst och att vår träning tillsammans alltid går enligt planerna så tänkte jag på mig också. Även jag som ryttare måste träna kondition och styrka. Så många gånger jag börjat och börjat igen. Sån är jag tyvärr, en lat tjockis! Men skam den som ger sig. Har börjat med en plan på run keeper. Lär dig springa 5 km. Upplägget är bra och den här gången ska jag verkligen kämpa på. Hur som så har jag märkt att skorna jag har när jag tränar ute är helt värdelösa. Jag får ont i fötterna och skavsår på en gång. Så nu ska jag investera i ett par nya. Dessa är typ basketskor jag köpte för mer än 10 år sedan! Dags för nya -ja!? Var på Intersport och tänkte "det är väl bara att ta ett par". Så enkelt var det tydligen inte. Såg ett par snygga på rean men de fanns inte i min storlek. När expediten letat efter dem utan resultat så frågade hon massa frågor jag inte hade svar på haha. Det var ju massa grejer att tänka på. Vilket underlag ska jag springa på, hur lutar min fot osv. Så det blev inga skor idag pga tidsbrist. Men hon tyckte jag kunde komma tillbaka och då göra en löpstegsanalys eller vad det hette. Så får jag de bästa alternativen till just mig. Kanske det kan vara värt? Kostar inget och jag får 30 dagars provtid med skorna. Visst jag är ingen seriös löpare. Men det sa jag också till henne. Hon tyckte ändå det var en bra idé eftersom jag faktiskt vill komma igång. Blev nojjig direkt! Måste jag flåsa runt på deras band? Jag har ingen kondis alls! Ska de liksom kolla på när jag svettas av att typ jogga. Pinsamt. Å andra sidan så är det ju ännu en anledning till att jag borde göra det. Våga! Så jo, det får väl bli så. Måste ha ett par bra skor. Alla skor är dyra. Då ska jag iaf ha ett par som passar! 

Kommentarer :

#1: Thea

Vet inte var du bor men kolla in Löplabbet. Jag har fått jättebra hjälp på deras butiker. De har hittat skor som en tjockis som jag kunnat springa midnattsloppet, 10 km på asfalt, utan att bli skadad. ^^

Svar: Bor i norrtälje. Jag slog till på ett par snygga Nike idag. Säkertkort tänkte jag ;) oj vad duktig du är som sprungit midnattloppet! Grymt :D
chrissiep

skriven
#2: Elin

Klart du ska investera i ett par BRA skor även om du inte är "seriös". Man har bara en kropp och dålig utrustning är lika viktigt för dig som det är för hästen. Du skulle väl aldrig rida och träna med en sadel du inte testat. Så himla lätt att sätta sig själv åt sidan som ryttare men dåligt anpassade skor kan ge tråkiga förslitningsskador.

I övrigt - Heja dig! Jag använder också runkeeper när jag går.

Svar: Du har sssssååååå rätt Elin! <3 tänk att de e så typiskt. Hur många av oss lägger inte maaaassa pengar på våra älsklingar (så klart) o sparar in på oss själva :P köpte ett par grymma skor idag faktiskt. Ska testa dem imorrn. Tack för peppen :)
chrissiep

skriven
#3: Mickis

synd att vi inte bor närmare :( Hade gärna gett dig sällskap!

Svar: <3
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :