Romal


Glad hest.....

Både idag och igår körde jag på romalen! Min plan är att rida med den i ranch pleasuren. Det är jäkligt snyggt och passande i ranchgren tycker jag. Sist jag prövade romal för typ ett år sen så gick det inte alls. Har prövat en gång till sen dess och då gick det inte heller bra. Vi har helt klart bättrat oss för han gick jättefint med dem. Lika lätt att styra och reglera och svarade bra. Då körde jag även utan sporrar också. Tycker ju dock att de är snäppet för korta men det är en vanesak. Jag brukar ha lite för långa tyglar mot vad vi är redo för. I ranch pleasure ska man ha lätt kontakt så det blir jättebra längd med romaltyglarna då. Kollade i spegeln nämligen haha. För känslan är att de är superkorta. Kändes dock bättre idag så får jag bara träna lite så kommer det gå bättre. 

Idag var jag även förbi Anne och peppade henne till att också tävla på nationals. Tänk vad kul att va flera! Skulle kännas mycket mindre läskigt då haha. Så vi läste proppen och kollade mönster osv. Jätteroligt och trevligt. Låter som vi kommer åka båda två, jippie! Har även försökt sätta igång min egna träning. Måste fan sätta igång! Sjukt länge sen jag tränade. Usch! Men varje fiber i mig sätter sig mot och jag tvingade verkligen mig själv att gå till Friskis. Körde hårt och idag har jag träningsvärk. Fasiken vad det kändes när jag red! Nu förstår jag hur mycket jag börjat använda magen när jag rider för satan vad det sved när jag samlade honom haha. Imorrn ska jag upp innan jobbet och jogga. Så är det bara. Äta bättre och träna! Hejja hejja!

Kommentarer :

#1: Linda

Jag har en likadan roomal och för mej och Josie är den för kort! :/ Måste hitta en annan i lagopm prisklass, den jag VILL ha kostar typ 3-4000 kr! Känns som lite mycket pengar för ett par tyglar liksom... :P

Svar: De finns ju kedjor att hänga på om man vill förlänga. Du vet säkert redan de, men ett tips om man inte vill tömma hela sparkontot! :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :