Målen för Nationals 2014

Okej, det här är vår första riktigt stora tävling. Andra ekpiage är otroligt rutinerade och andra på samma nivå som vi är, väldigt blandat med andra ord. Jag vet egentligen ingenting förutom att det inte kommer vara som att tävla på c-nivå inom WRAS, haha det enda jag kan vara säker på liksom. Hårdare bedömning eftersom det är utländska domare kan jag ju också räkna med. Gick ju inte alls bra i Jälla för den italienska domare men så red jag också alldeles för uselt den gången. Hoppas vi kan visa oss från vår bästa sida. 
 
♥ Bra lastning och lugn färd
Första gången vi åker så där långt så jag hoppas att han inte kommer tröttna och börja röja runt. Hoppas också att han kommer känna att släpet nu är stabilt och därför okej att åka i.
 
♥ Lugn ryttare och häst
Så stor tävling och så mycket att hålla reda på men ska göra mitt bästa för att vi ska vara lika coola som vi brukar vara på tävling. Är så tacksam att Maria följer med oss och hjälper till!
 
♥ Inte rida fel väg!
Det är många olika mönster att hålla koll på, försöker att inte titta på trailmönstren så mycket för jag vill ta dem när de kommer så att jag inte blandar ihop dem. Vill verkligen inte rida fel väg då det är ett så onödigt fel!
 
Ranch Pleasure
Första gången vi tävlar det på riktigt, ska bli riktigt roligt. Tror det är en gren för oss då han exteriört är mer en ranchmodell. Vi har två klasser med samma mönster som tur är, haha.
♥ Plussa på ökad trav
Han kan göra det sjukt bra, hoppas jag får till det på plats.
♥ Nogranna vägar
Inga koner i denna gren utan man måste försöka varar precis ändå, klurigt men vi har övat på mönstret så hoppas det sitter.
 
Horsemanship
Också två klasser med samma mönster så det är ju tur, då kan man göra om och göra rätt om det skulle skita sig totalt.
♥ Alert häst som svarar på ökad trav från stillastående
Bra att ranch pleasuren är innan så han får komma igång ordentligt
♥ Ingen fuljogg
Han har i stort sett slutat med den men när det är så här varmt så blir han lite trött och slarvar, måste rida ordentligt i railworket!
 
Western riding
En Green klass så ska bara ta den som träning eftersom vi inte kan byta rent alls.
♥ Noggranna vägar och sätta enkla byten på exakt rätt ställe
Får vi till stadiga svängar och byten på rätt plats så blir jag supernöjd för mer än så kan jag inte begära
 
Trail
Fyra stycken trailklasser har vi utspridda på tre dagar. Tror två klasser har samma mönster i alla fall.
♥ Nogranna vägar och hålla koll på bogarna
♥ Plussa på bro och grind
♥ Ta det lugnt i galoppen
♥ Inte jaga bommarna
♥ Inte ta dubbelsteg i skrittbommarna
 
Oj vad spännade det kommer bli! Jag förväntar mig inga placeringar över huvudtaget! Det är liksom inte rimligt att tro att vi ska kunna få några rosetter på en så här stor tävling. Det kommer vara massor av superduktiga ekipage och vi är inte där ännu. Jag tänker naturligtvis göra mitt absolut bästa men vill ändå vara realistisk i min målsättning. Att inte diska oss, det är liksom mitt primära mål. Högre mål får vi sätta tills nästa gång helt enkelt. Det här är en testrunda där vi bara ska ha roligt och köra på. 

Kommentera inlägget här :