Frajdäj frajdäj!!!

Haha och jag har en ledig helg så det är en "riktigt" fredag denna vecka. Imorrn ska vi på clinic igen. Det är därför det är snö ute igen nu. Suck. Tredje gången i rad som det blir sämre väder just till clinicen. En gång kvar sen i mars. Ska vi tippa på orkan då? Jaja, har hämtar Moniqas släp och fixat allt klart tills imorgon. Släpper ut hästarna och åker sen, som förra gången. Jag är ju en planerare så har redan gjort i ordning typ allt. Kommer bara behöva packa sadel och häst imorrn, känns skönt. Får se om jag hittar på någon aktivering ikväll efter jobbet eller om jag bara borstar. Kanske jobba lite från marken ändå, det är ju så kul! 



Igår var Cattis med igen och skulle rida lite. Det har gått väldigt bra för henne de andra gångerna. Dusty brukar inte visa sin bästa sida när andra rider tyvärr. Han är en riktig ögontjänare och vet precis hur han ska göra med andra för att slippa. Igår gjorde han så även med Cattis. Så jag fick hoppa upp och rida sen efter ett tag. Han ville knappt trava med henne först... Ja, tro nu inte att det är något fel på honom. Han är bara lite för klipsk faktiskt. När någon annan rider så beter han sig som en vinglig unghäst ungefär. Fast värre haha. Han går emot allt! Går emot skänklar, tygeltag, säte. Går in mot mitten hela tiden eller så drar han sig nära sargen så din fot skrapar i. Han kan plötsligt göra jättefina skänkelvikningar - fast du vill egentligen galoppera. Haha ja, han är inte så lätt ibland. Plus att det är svårt för andra att säga till så ordentligt som egentligen behövs. Det är alltid så när man rider någon annans häst. Man blir lite mer försiktig liksom. Och det utnyttjar min kuse till max. Men han är snäll i alla fall, busar inte. Bara går i sin egna värld. Knashäst!

Kommentera inlägget här :