Barbacka

Blev en lång dag med jobb och sen hämtning av släpet. Så orkade inte göra något speciellt idag. Fick bli barbacka på volten och flytta delarna. Göra honom lite mer mjuk inför clinicen imorrn. Gick riktigt bra trots min brist på balans. Han flyttade fint även fast jag idag inte hade sporrar på. Har verkligen blivit stor skillnad sen jag började göra detta varje pass. 

Bestämde mig sen för att testa att jogga lite. Det gick helt klart över förväntan! När jag tänker för mycket så hamnar jag i obalans. Men när jag istället tänker på själva övningen och bara följer hans rörelser så går det utmärkt. Tränade till och med på att öka traven och växla till jogg och även då kunde jag sitta bra! Kul att balansen också går framåt. Hejja oss! 

Imorrn har jag och dusty årsdag förresten. Två år sen jag tog hem denna fantastiska häst. Bästa beslutet någonsin!


Kommentera inlägget här :