Lone Bright Star avkommor?

Åh, sitter och letar på nätet men går inte att hitta någon info alls om Lone Bright Star...! Om jag förstått rätt så är han inte längre tillgänglig som hingst. Vet inte om det är för att han är kastrerad eller inte längre lever? Skulle vara så kul att hitta något syskon till Dusty. De enda jag lyckats leta fram har bara skrivit om sina hästar för flera år sedan. Någon som känner någon mer som har en Lone Bright Star avkomma? Vill veta mer om hur de hästarna är, om de liknar min med sitt fantastiska psyke?
 
Hjälp!

Kommentarer :

#1: Jossan

Jag tror han är avlivad... Tror jag såg någon liten notis i någon halvgammal Lucky Rider. http://mittlivsomjonsson.blogg.se/2012/november/lone-bright-star-aka-bob.html#comment denna skrev också om Lone Bright Star.

Svar: Tråkigt :( Tack för tipset :)
chrissiep

skriven
#2: Tuuli Elmgren

Fin blogg!

Svar: Tack :)
chrissiep

skriven
#3: Elin

Tydligen något senfäste som aldrig blev bra. Avlivades 2012.

Hittade inte så mycket men mittlivsomjonsson.blogg.se har en halv bror till Dusty.

Svar: Ja, kontaktade henne :) Fick även tag på han som ägde Bob från 2000 fram tills han avlivades.
chrissiep

skriven
#4: Mickis

har för mig att det finns rätt mycket avkommor efter honom, så svårt borde det inte vara att hitta :>

Svar: För få med bloggar :P Haha. Ser sällan ngn på tävlingar. Kanske finns fler på ko-tävlingar. Kanske på Chappen :D
chrissiep

skriven
#5: christel godlund

hej jag har en avkomma efter lone britgh tar ett 7 årigt sto som nog är den lugnaste och kolaste ponny jag vet

Svar: Åh vad roligt med fler! :D Min är också så lugn o cool :D
chrissiep

skriven
#6: sofia

lite sent ute kanske men :p
jag har en avkomma efter lone bright star!en buck skin valack på 7år .. han är världens mysigaste men har ett jäkla humör ibland :P

Svar: Men va roligt :D jättesvårt att hitta "syskon" till min häst. Alltid kul att höra från andra :) vad heter din?
chrissiep

skriven
#7: Annika wikberg

Hej
Hittade ditt inlägg om lone Brigt Star. Jag har haft ett sto efter honom, hon hade världens bästa psyke. Tyvärr så sålde jag henne som avelssto, efter en skada. Jag vet att hon hamnade i Göteborg. Hon har haft en liten brokig resa. Hon heter Summer Brezze. Jag köpte henne som 3 åring, red in henne själv. Hon är född 99.

Svar: Hej :) roligt att höra från någon som också haft en avkomma. Verkar som han har lämnat ett väldigt gott psyke hos många. Kul att höra även om du inte har henne kvar!
chrissiep

skriven
#8: Jenny

Hej!
Vet att det var många år sedan detta inlägg, men jag gick i tankar att betäcka mitt sto med Lone bright star. Men hann inte då han dog innan. Sen gick det många år och så började jag fundera på om det kanske fanns någon hingst avkomma efter honom. Men kunde inte komma på exakt vad han hette förens jag nu råkade snubbla in på din blogg. Hittade då på svenska hästavelförbundet namn på alla hans 43 avkommor. Så tänkte bara om du inte redan sett det, så finns han med där. Mvh Jenny

skriven

Kommentera inlägget här :