Träningsvärk

Skulle ha ridit ut idag men glömde mobilen hemma. Är ändå lite vidskeplig så känner att jag kan ge mig fan på att någonting händer när jag rider ut utan mobil. Har alltid mobilen på mig annars. Ville helt enkelt ute ta den risken. Tog istället på stången och gick ner till ridhuset för att träna pleasure. Funderar på att rida det på stång och en hand. Än är vi långt ifrån klara på stång men någonstans måste jag ju börja. Gick riktigt bra och han gick mycket bättre med huvudet i galoppen idag. Hade låååånga fina tyglar och då trivs han som bäst. Kommer dock ha träningsvärk i benen då vi jobbade på mycket långsamt tempo och det kräver en jäkla massa lårmuskler om inte annat. Idag började även lopen komma bättre och bättre. Han sänkte tempot bara med hjälp av sätet men gungar lite för mycket med huvudet ibland. Men det går framåt i alla fall!

Kommentera inlägget här :