Min kära lilla ponny

Har varit på landstället tillhörande stallägaren, var väldigt trevligt även om regnet kom tillslut. Sen drog vi till stallet och byggde en trailbana igen. Måste verkligen träna bommar nu inför Strängnäs. Fortfarande kamelsteg över travbommarna men det är bara att jobba på. Red även utan tyglar idag och han gick riktigt fint. Joggen och skritten börjar verkligen sitta nu i snigerlfart!

Jossan fick rida lite på Dusty sen och hon tyckte att han utvecklats sen jag fick hem honom. Jättekul att höra att det inte bara är jag som tycker att han blivit bättre! Red även lite på Jossans Jack och han blev väl lagom irriterad på mig. Jag är ju både tyngre och starkare än Jossan så han kunde inte riktigt "smita" undan på de sätt han är van vid. Han fuskade lite till en början men tillslut så gick han riktigt bra i joggen. Dessutom så är han inte alls lika hetsig längre och inte alls lika tung i munnen, du har jobbat jättebra Jossan! Nu ska vi bara få herren att sluta fuska med ryggen ;)

Sjukt nyttigt att rida andra hästar i alla fall! Känner att jag lärt mig mycket på Dusty på senaste tiden faktiskt. Har lättare att rida mer med ben och säte, alltid bra!

Kommentarer :

#1: Jossan

Taack! Ja du får gärna ta dig an honom fler gånger :D Dusty har utvecklats mycket sen du fick honom!!! :D

Svar: Vi får planera in lite träningstillfällen :) Tack :D
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :