Jävla snö


Fluffig ponny i massa snö

Jag är så trött på snö och vinter. Ja, jag borde flytta bort från snön och bla bla. Tänker klaga ändå. Vill ha värme, sol och mjuka grusvägar. Men men. Snösulorna är på och nu är det hög tid att börja sätta igång ordentligt inför tävlingssäsongen. Jag tänker vara redo! Måste dock beakta att han faktiskt mest ridits kravlöst ut i skogen så det får bli en igångsättning. Det är kallt också! Vill inte att han ska överanstränga lungorna. Så vi red ut med alla andra idag. Jobbade lite lugnt i jogg och att växla från jogg till ökad trav. Jobbigt hälsade Dusty och ett bevis på att vi tappat mycket muskler och kondis. Han ville rusa iväg en gång och han fick då välja lope eller att snällt skritta. Tog inte lång stund innan han skrittade istället haha. Men jag känner i alla fall att motivationen är tillbaka nu. Ändå bättre med snö än is. Men inte mer snö och det får gärna bli lite varmare. -15 är för kallt för mig! Tyvärr skulle det väl bli närmare -20 nu.... 

Kommentera inlägget här :