Massage

Igår hade vi massagedag i stallet. Nästan alla fick sig en genomgång. De började klockan 09 men jag skulle iväg och kolla blodtrycket först. Fick en jättesnäll sköterska som tog det lugnt och visade hänsyn till min Larviga skräck att ta blodtrycket. Inget fel alls! Varken högt eller lågt. Det är helt enkelt bara lägesyrsel och jag är känsligare för det än andra kanske är. Så ska helt enkelt undvika sådana situationer som utlöser det. Om det inte blir lika yrsligt som förra veckan. Då skulle det kanske kunna vara en kristall som behöver rättas till men troligen inte. 

Efter besöket på sjukhuset så åkte jag sen till stallet. Vi käkade lunch tillsammans och sen fortsatte behandlingarna. Jag red Dusty en sväng på banan och jobbade med mjukgörande. Han gav mig en fantastisk lope åt båda hållen. Vilket jag nu i efterhand undrar hur han orkade göra. Dusty var nämligen stel i rumpa och rygg. Min herre är dessutom extremt skeptisk och tyckte livet var hemskt mellanåt. Att behöva stå där i stallgången och bli petad på! Nej fy sa Dusty och hjälpte inte till det minsta... Väluppfostrad much... Han ska få en behandling till om två veckor, flera av hästarna behövde nämligen återbesök. Under tiden ska han galopperas framåt i ett friskt tempo, för att motverka de nackdelar som kan komma när man har en så pass markbunden häst, jobba över upphöjda bommar och gärna hoppa studs. Det får i sådana fall bli löshoppning. Kan ju inte vara bra för ryggen att göra det i westernsadeln.


Tråkigt att han har ont i ryggen igen. Jag brukar vara noggran med att klämma igenom honom men jag klämmer helt enkelt för löst inser jag nu. Fick lite olika tips på att få ut ländryggen på honom så ska göra det också. Lille gubben. 

Senare på kvällen blev det body balance pass på Nordic. En annan som hade passet denna gång, svårt och roligt även nu haha. Efter det så tog jag en sväng på ett av banden. Jag har inte joggat/sprungit på säkert ett år typ. Började ju få hjälp med min extremt trasiga häl i slutet på 2014 och slutade stödtejpa den för bara några månader sedan. Så jag blev väldigt förvånad att jag orkade jogga 2 km i sträck på samma tempo. Höjde till och med lite på slutet. Det trodde jag inte. Det är inte långt alls och det gick inte snabbt. Men jag var rätt säker på att min kondis var ännu sämre än så haha. 

Kommentarer :

#1: Elin

Fan vad duktigt du är! Riktigt bra jobbat att jogga 2 km i sträck :D

Svar: Tack. Jag blev alldeles förvånad själv 😂
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :