En månad senare

28 dagar sen mitt senaste inlägg, det går bra nu haha. Asch då. Jag och dusty var iväg på clinic i Strängnäs för Håkan forsström. Det var en riktigt bra helg med massa nyttigt! Vi fick även mycket beröm vilket betyder oerhört mycket när det kommer från just Håkan. I trailen så sa han när vi var klara att "det är bara finslip kvar". Sen körde vi även horsemanship och av alla som var med så sa han att vi hade vunnit om det hade varit en tävling. Då gick ändå Dusty inte så bra, han var trött och sprang lite väl fort. Vilket Håkan också sa "du är inte helt nöjd med ritten eller hur? Men ni hade ändå vunnit eftersom din sits nästan hela tiden är helt korrekt". Horsemanship har alltid varit min bästa gren och det är roligt att min sits är så pass stark ändå. Känns grymt bra! 
Dusty älskar G...

Lastningen gick toppen både dit och hem. Han i stort sett sprang på båda gångerna. Jag och Matilda har nämligen lasttränat både Docy och Dusty och det gav resultat. Nu måste jag dock börja igen då vi ska åka på söndag. Har inte tränat sen Strängnäs. Oops. 

Annars har vi mest tränat vidare. Elin och Matilda tränar inför BB-cup och nu börjar det verkligen närma sig! Jag hann även trilla av Dusty igen haha. Han var sjukt pigg och när vi skrittade fram ute så flög han verkligen i luften och hoppade jämfota flera gånger om så till sist så trillade jag av. Suck, mupphäst! 
Soligt här om dagen, kvartarnas första nakendag! 

Jag och Elin var på Göteborg horse show och shoppade och kollade på hästar. Hade en riktigt trevlig weekend med min bästa Elin. Shoppade masa till Dusty och massa till mig. 

Vann även en hjälm från back on track tack vare denna bild och Elins hjälp. 


Kommentera inlägget här :