Veckan som gick

Onsdag:
Släppte ut kusarna tillsammans med Matilda och så red vi ut med Tine. En riktigt härlig tur i massor av snö. Hästarna fick verkligen jobba men det var inte så kallt så de kunde få flåsa på ordentligt.
Började snöa också. Nu räcker det fan med snö! 

Sen gick jag till jobbet och efter det gick det utför haha. Jag brukar alltid bli lite yr i huvudet av att plocka varor som är långt ner i hyllorna. Inget nytt alltså när det denna gång svartnade lite snabbt i 1 sekund och det snurrade till. Men sen började som hela golvet att gunga. Precis som att åka båt vid sjögång, blä! Tänkte att det kanske bara var dags för lunch helt enkelt. Tyvärr gick det inte över utan fortsatte att gunga. Så jag fick helt enkelt ringa in en annan kollega och gå hem. Hann åtminstone jobba 11-15:30... Sen gick det över efter lite vila på soffan. Konstigt. Har lovat mamma att gå till sjukhuset och kolla upp det. När jag varit och tagit blodtryck för P-piller så säger de att jag ligger lite högt. Yrsel är dock inget man får pga högt blodtryck utan av lågt. Det försäkrade även min kompis som är sjuksyster. Mitt problem är att jag avskyr att ta blodtrycket! Jag hatar när den där apparaten spänner åt kring armen och jag blir alltså stressad vilket är helt fel. Jag vet inte varför jag avskyr det så mycket men det har bara blivit värre och värre. Men jag måste väl kolla upp mig antar jag. Känns dyrt haha. 

Torsdag: 
Hade utsläpp igen och Matilda var med även denna morgon. Vi red på banan för att känna igenom hästarna lite mer seriöst. Matilda red Docy och jag hoppas de kommer ut och tävlar i år! Vore så kul. Dusty var duktig och visade prov på en riktigt fin lope stundtals. Körde annars mest mjukgörande eftersom de jobbade mycket kondis dagen innan. 
Fika efter ridningen, ET var också med

Sen drog jag till gymmet och körde ett riktigt hårt pass med ben och rumpa. Ville pusha extra för att se om jag skulle bli snurrig igen men det gick bra. Först värmde jag upp på stairmastern. Vågade till och med testa att gå i sidled. Sen massor av olika övningar och med lite mer tyngd och färre repetitioner. Gick riktigt bra faktiskt, riktigt nöjd! Besiktigade sen bilen som gick igenom utan minsta problem!

Efter det blev jag bjuden på riktgt nice fika hemma hos Mats och hans flickvän. Bella var också där och vi hade det supertrevligt och Mats bjöd på massa gott som vanligt. Tvätta hann jag med sen på kvällen. Mindre roligt men nödvändigt haha. 

Fredag:
Svinkallt igen och efter utsläppet så red jag och Tine bara en kort vända. Hästarna verkade nöjda ändå, kul att få komma ut bara haha. Åt lunch med mamma och pappa på antep. Rätt god buffé. Sen fick jag jobba lite extra 14-19. Blev dock lite övertid eftersom jag fick några extra uppgifter att fixa. Jag är tydligen snabbmatsansvarig nu för tiden. Efter jobbet drog jag till gymmet och körde underarmar, biceps och triceps. Nice med lite folk och man kan gå runt och bara köra på. Blev kvar rätt länge faktiskt. Det är roligt ju. Förut när jag gymmade så räknade jag bara ner tiden tills jag fick gå hem haha. Nu tänker jag mer att känns det roligt så kör jag bara på helt enkelt. Fick senare på kvällen ett sms om jag kunde jobba lite extra på lördagen så det var bara att hoppa i säng!

Lördag:
Jobbade alltså 7-10, inte mig emot ändå. Efter det så drog jag till gymmet och körde axlar, rygg och mage. Det var lite folk där denna gång men inte alls fullt. De flesta var nog på väg därifrån kändes det som. Blev rätt länge även den gången. Men sen var det dags för stallet med Matilda igen! Vi tog med oss kusarna ut på den snöfyllda åkern och tränade. Dusty tyckte det var jobbigt och roligt. Docy hade lite jobbigt med att inte hela tiden få gå precis exakt bredvid Dusty men kämpade på bra.
Matilda tog en fin bild på oss 

Det är sjukt skumpigt att trava i djupsnön haha. Dusty tog i för kung och fosterland! Han blev senare trött för han orkade inte galoppera ett steg till. Men efter lite skritt så vart han superbusig och grymtade och skakade på huvudet. Försökte sig på att bocka men gav upp efter ett halvt försök haha. Var riktigt mysigt att glida fram i galopp på åkern. Han är så snäll. 
Spanar in polaren

Sen åkte vi hem och så var det bara att äta, duscha och ladda om för dubbelt 28årsfirande för Jonas och Robin. Jättetrevligt och massa roliga lekar. Gick ju kanske inte toppen för en annan, tur man inte är någon vinnarskalle ändå hehe. Roligt och massa att dricka. Som det ska vara. Tror jag var hemma kring 01:30 och somnade jävligt snabbt haha. Hade ändå varit igång hela dagen och bara sovit typ 6 timmar. Party like a rock star! Sova kan man göra i graven. "Jag orkar inte" finns inte i mitt ordförråd hehe. 
Fireball, jag som inte gillar kanel... Men det är ju kul att shotta haha

Söndag: 
Vilodagdelux! Hade redan fixat så jag inte skulle behöva åka ut till stallet. Så jag bara sov ut, slappade på soffan och åt chips. Utmärkt! Skonad även denna gång från huvudvärk men trött så som är brukligt dagen efter hehe. Vilodag även från gymmet hade jag planerat in. Däremot var det aktiv vila på schemat så hade bokat in body balance. Var inte ett dugg pepp på det men det var bara att masa sig ner till Nordic. Det var mycket roligare än jag trodde och mycket jobbigare. Inte alls som yogan jag var på för några år sen, som tur var! Men att det skulle vara styrka med på det viset hade jag inte tagit med i beräkningen och träningsvärken jag hade sen dagarna innan gjorde sig oerhört påmind haha. Osmidig som tusan är jag också. Alltså pinsamt osmidig haha. Så jag bokade in ett till sånt pass kommande vecka. Jag SKA bli smidigare, så det så! Inser också att jag måste börja stretcha när jag gymmat. Det är ju bara så jävla tråkigt. Men det kommer vara värt det eftersom det kommer göra mig till en bättre ryttare!



Kommentarer :

#1: Linda

Hejja! Vad du ligger i!

Svar: Ja försöker i alla fall! 😊
chrissiep

skriven
#2: Elin Nes

Vad duktig du är! Ser så himla mysigt ut från era ridturer 😍 Det är synd att man inte bor närmare.

Svar: Ska bara försöka fortsätta va duktig nu också 😜 ja! Du får flytta jobbet hit 😉
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :