Tränslös

Det var längesen jag tog av tränset och red. Haha, ja jag brukar roa mig med detta till och från. Det var intressant att inse att jag stör honom över travbommarna, så lärde mig en läxa - ännu längre tyglar och ner med handen! Annars är jag överväldigad över hur bra spur stopen börjar sitta. Det hjälper ju verkligen till. Att ha en häst som går på signaler från skänklarna som broms är fan guldvärt. Omprogrameringen kräver diciplin dock. Inte slarva och alltid komma ihåg att bromsa med benen. Alltså han är ju lärd annat hela sitt liv. Började jobba med spur stopen ordentligt i våras. Men det ger verkligen utdelning och kommer lyfta vår pleasure garanterat! Han är redan nu mycket finare i övergångarna från lope till jog. De blir mycket mjukare och han springer inte iväg. 

 
I trailen har vi en bit kvar innan vi klarar en hel bana utan träns. T ex galoppen behöver han hjälp med om det är bommar på böjt spår. Jag tror i alla fall att vi inte skulle klara det helt och hållet. Bogarna är inte riktigt tillräckligt på plats. Det mesta andra går även utan träns. Kanske ska testa en hel trailbana nästa gång någon orkar filma. Vore ju coolt att prova. Ah well, denna gång blev det en fin liten film från när vi lopar. Om näsan bara kom in lite till så skulle han vara "där". Bästa guldhästen. 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mickis

Jag är rätt övertygad om att ni klarar en hel trailbana, jag och Oliwer gör ju det, och ni är ju 100 gånger bättre än oss :D

Svar: Jag måste testa, kan ju bara misslyckas 😊 äh men du o oliwer e ju en helt egen division av tillit!
Chrissie P

skriven

Kommentera inlägget här :