Årets cowgirl


I lördags var det dags för WRUs årsmöte. Blev väl lite rörigt och långdraget av diverse anledningar. Dessutom andra gången jag ställer upp som rösträknare/justerare och andra gången vi faktiskt röstar på mötet! Det har aldrig hänt på tidigare möten och jag har gått på mååååånga. Ska aldrig ställa upp på det igen haha. 

Jag och Dusty fick våra fina diplom i freestyle, pleasure och horsemanship. Fin fint till de andra tre vi vann 2013. Undrar var jag ska ha dem någonstans. Får komma på något bra. Till råga på allt så kammade jag hem titeln årets cowgirl. Fick ett till diplom med motiveringen och kommer även få en fin buckla sen. Känns kul. Och för att vara osvensk: känns även välförtjänt. Är glad att även andra ser och uppskattar allt slit jag lagt ner 2015. 2016 kommer jag ta det lugnar på den fronten. Det blev för mycket helt enkelt. Kommer lägga mer fokus på mig och Dusty. 

För mig och Dusty så kommer 2016 innebära en hel del färre wras-tävlingar eftersom att vi nu mera är uppklassade till b-nivå både inom trail och horsemanship. Roligt ju! Det känns som det gick snabbt ändå. Vi har ju tävlat i 3 år, går in på fjärde denna säsong. Så det är ju inte så jättemånga år/tävlingar ändå. Bästa guldhästen. Han har ju ändå alltid tagit med sig minst en gulblå rosett från alla wras-tävlingar hehe. Men det råder stor brist på b-tävlingar i närheten. Strängnäs har på hösten men jag är ju inte jätteförtjust i deras konstiga upplägg med att ha alla nivåer båda dagarna. Folkärna ska jag försöka åka till och sen fanns det några till lite längre norr över. Får väl åka längre då helt enkelt. Men vill inte lägga massa pengar på wras-tävlingar. Sparar hellre till de stora showerna. Å andra sidan är det ju roligt att tävla flera gånger. Man skulle vara miljonär haha. 

Kommentarer :

#1: blueslastmagic.blogg.se

Åhh du är så värd det, verkligen! Allt slit du lagt ner, grymt jobbat. Önskar man hade tid att ställa upp mer, men men man kan inte göra allt :)

Ska bli super kul att följa er :D

Svar: Tack fina du. Nej tiden räcker inte alltid till tyvärr 😘
chrissiep

skriven
#2: Elin Nes

Instämmer med Mickis! Väl värt den utmärkelsen och stort grattis ännu en gång till vinsterna 💖

Svar: Tack fina du 💜 nu kan vi gå runt o skryta me våra bucklor tillsammans 😉
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :