Det rullar på

Jag är tydligen lite av en "allt eller inget" person. Just nu är jag inne i en "allt"-period och jag ska göra allt för att stanna här och göra det till min livsstil. Dusty sätts igång och ett vettigt träningsschema kommer snart ha utformat sig. Måste ta det lite chill så han får en chans att bygga upp sig ordentligt. I måndags hade han vila, lägligt eftersom det var plusgrader och snorhalt. Idag så red jag och Tine ut och de fick pulsa massa snö. Jobbigt hälsar Dusty! 

Själv har jag hunnit massor idag! Först var jag och tränade axlar och triceps. Sen stallet. Efter det ett kort inhopp på jobbet på två timmar haha. Sen hem och laga typ sen lunch, tidig middag. Mötte upp Matilda på espresso house och snackade massa häst och träning. Sen gjorde jag en come back efter fem års uppehåll på linedancen. Det var himla roligt även om jag inte kommer komma ihåg en enda dans. Totalt gjorde jag fyra nya danser. Eller fem. Minns inte haha. Kunde dock hänga med på alla efter torrsimmet. En var ny för alla och sen relaterade de danser från förra terminen. Så massa nytt för mig och ändå kunde jag dansa dem alla. Så mitt minne har i alla fall inte blivit sämre. Riktigt nöjd ändå. Fast ingen dans var riktigt i min smak tyvärr. Får nog leta lite danser själv så jag kan få in mer modernt och funkigt. Spyr ju på långsam country. Urk. Ja, jag är cowgirl och gillar inte countrymusik. I know, helt fel ute haha. 

Jag trivs väldigt bra på Nordic och ska verkligen använda mitt gymkort flitigt! Har faktiskt redan varit där flera gånger senaste veckan. Jag ska försöka hinna imorrn om jag inte känner mig helt slut. Ska släppa ut hästarna vid 07, rida med Matilda och Tine, jobba 11-20:30 och sen eventuellt gymma efter det. Vi får se. Matilda sa att man kan träna alla dagar i veckan, bara man växlar. Det är jag också inne på, alltså någon vilodag också men jag måste försöka få in det här som rutin och då räcker inte typ tre gånger i veckan. Typ två muskelgrupper åt gången och verkligen maxa dem ordentligt. Varvat med cardio också då. Igår var jag på dance fusion faktiskt men det var inte så jätteroligt. Ska testa igen och se om det blir bättre när det inte är terminens första gång. Spinning vägrar jag för det hatar jag verkligen. Men de har pass på crosstrainer, ska nog testa det. Måste även väva in något pass med yoga eller balance. Smidighet är ju också viktigt. Försöker se träningen som en del av min satsning inom ridningen. Jag har försökt träna för att det är bra för min egna del men ger alltid upp. Ridningen har jag alltid satsat på och Dustys träning rubbar jag sällan på. Så en starkare och smidigare ryttare ger ju bättre prestationer på tävlingsbanan. Får se det så och bara köra på nu! 


Kommentarer :

#1: Linda

Jag tränade yoga när jag gick i gymnasiet, verkligen underbart!

Jag måste också komma in i rutinen att gå till gymmet igen. Känner jag jag är ofantligt svag när jag rider....

Svar: Har testat yoga en gång men hade svårt att hålla mig så lugn o seriös :P

Puh, ja jag hoppas allt slit ger betalning i sadeln sen!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :