Lön in, lön ut

Fredag och lördag fick Dusty vila efter massagen. På söndagen så red Matilda ut Dusty på en ordentlig galopprunda där han fick sträcka ut ordentligt. Han skötte sig bra och tyckte det var roligt och rullade fram i "snabb" takt haha. Skönt att kunna få lite hjälp när man själv jobbar hela helgen. Då kunde jag själv träna mig istället. Så det blev ett benpass på lördagen och på söndagen kondition och body balance. 
Dirty bun, min nya favoritfrisyr då jag inte pallar tvätta håret varje dag efter jag tränat hehe. 

På måndagen plockade jag och Tine fram massa bommar eftersom det var vår läxa från massören. Så upphöjda skrittbommar och riktigt ordentligt avstånd på de upphöjda travbommarna. Dusty tyckte det var roligt och skuttade över första bommen i trav haha. Så det var en nöjd häst som frustade massor. Däremot behöva arbete med skrittbommarna. Han slår i alla. Bara att öva vidare. Efter stallet så drog jag till gymmet och körde rygg och mage. 

Lönen trillade ju in igår också. Idag har jag spenderat den haha. Tog med Matilda så besökte vi stadium outlet och xxl i arninge. Även Elgiganten och Strömbergsgård. Det blev två par byxor, två tröjor och två sport-bh-ar. Välbehövligt! Hinner inte tvätta så mycket jag borde eftersom jag knappt äger några bra träningskläder. Hade inte en enda bra sport-bh innan. Men nu jäklar är garderoben uppdaterad! Dock är de här tighta byxorna inte riktigt min grej. Sitter åt för mycket så då vill jag ha en stor tröja som döljer det värsta fettet. Annars är ju denna typ av byxor oerhört mjuka och härliga. 
Älskar dessa byxor extra mycket pga färgen! 

Stannade sen och köpte ett par hörlurar med platta sladdar så jag ska slippa allt jävla trassel, är så trött på det i-landsproblemet! Sen vart det Strömbergsgård. Dusty fick ett par gummiboots, tyvärr hade de bara ett par i hans storlek men de kostade bara 80:- i alla fall. Sen fick han även ett nytt amigo hero 0g. Denna gång med avtagbar hals och i storlek 140 så kanske hans rumpa får plats haha. Nu har jag precis varit på body balance med sällskap av Matilda. Väntar på att dansen ska börja. Tydligen chill factor idag. Den kan jag. Typ. Någonstans i ryggraden sitter den ju. Den är fan grym! Woop woop!

Kommentarer :

#1: Linda

Tänk vilken bra träning för trailen med upphöjda skittisar! :D

Svar: Ja det är ju det! Dusty tycker det är sååå tråkigt så det är bra att de är extra upphöjda :P däremot attackerar han de travbommarna när det är så långt avstånd. Inte så roligt till trailen sen haha
chrissiep

skriven
#2: blueslastmagic.blogg.se

hahah jisses! Blåsan har ju för tusan stl 140 han med... Vad ska det bli av den hästen!?

Svar: Haha blir en bjässe de där 😜
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :