Söndag igen!

Swish så var vi plötsligt framme vid söndag igen! Sjukt ju, hinner inte med! Hur som helst tog jag ledig från jobbet imorrn för att istället åka på Sbywrs tävling. Ska bli roligt och bästa Elin följer med. Så ikväll har Elin varit så snäll och putsat mina grejer och så har vi putsat hästen. Red också lite och kände av mönstret lite grann. Gick inte alla bra. Galoppen kändes kass åt båda hållen och han ville mest bara rusa runt. För mycket energi. Måste verkligen rida fram ordentligt imorrn. Får be Elin tjata på mig. Risken är stor att första horsemanshipen kommer gå åt till att skola. Ska försöka undvika det så gott det bara går! 

Horsemanship C
Mönstret ser enkelt ut, plats för massa misstag hehe. Idag satt inga övergångar alls... Svårt att skriva ett inlägg om ena mål när alltihop kändes kasst och sämst idag. Men ska imorrn försöka tänka på att få till en mjuk fattning. Fördelen är att det är vänster galopp, hans bättre. Ryggningen börjar sitta riktigt bra och han svarar på mycket mindre signaler nu vilket känns toppen. Ska göra mitt bästa för att sitta helt stilla och bara smajla hehe. 

Horsemanship B
Ännu mer grejer att hinna göra fel på! Jag ska verkligen försöka få till ett snyggt enkelt byte. Får inte pusha för hårt och inte för lite. En hårfin gräns. Raka vägar och inte för nära konerna. Första gången vi kör horsemanship på B-nivå. Ska bli skoj. 

Pleasure C & B
Idag sprang Dusty bara fort. Hoppas på att få tillbaka honom imorgon och verkligen plocka fram wow-känslan. Har annars inga större förväntningar. Det enda jag vill är att inte bli utplockad för att ha en oren häst! Vill visa Håkan att Dusty kan jogga trevligt nu för tiden. 

Äh, borde skrivit det här inlägget tidigare. Känns verkligen inte alls bra inför imorrn med det här passet i bagaget. Hoppas framridningen imorrn känns bättre...

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Ja.. Det var inte en rolig känsla på lördagen. Jag kommer ju inte våga rida din häst dagen innan tävling igen. Tur att guldhästen levererar.

Svar: Bevisligen inget problem att han gick som en kratta dagen innan 😉👌
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :