Protokoll koll!

Satt precis och kollade igenom protokollen lite mer noggrant från AWG. Känner mig riktigt nöjd över vissa klasser nu när jag också kan se mina poäng. 
Horsemanshippen vann vi av 12 st ekipage, 3 poäng tillgodo till tvåan.
Pleasure kom vi trea av 7 st ekipage, fick +1/2 på alla gångarter i vänstervarv och skritten i höger varv, 0 på resten i höger varv, 2,5 poäng tillgodo till fyran.
Freestylen blev vi trea av 7 st ekipage, lyckades på något vis behålla 66 poäng av scoren?! Ena bytet har vi fått 0 på, tror domaren inte hann se kanske haha. 4,5 poäng till godo till fyran.
Trailen kom vi trea av 11 st, lyckades få plus 1/2  på lopen fram till bron! Dålig score annars på 62,5 men var bara 0,5 respektive 1,5 poäng ifrån tvåan och ettan så känns bra.
Ranch trailen kom vi femma av 10 st, gick annars bättre än jag trodde. Drog på mig 1,5 minus på släpan då jag tydligen släpde för långt, klantigt av mig!
Ranch ridingen kom vi alltså 8:a av 10 st och vi fick 56,5 poäng. Minus på i stort sett varenda del. Nej, jag är fortfarande inte överens alls i den bedömningen, tycker den är helt upp åt väggarna. Han gick exakt lika "långsamt" som han gjorde på quarter SM. Så det så. Nog om det, dags att släppa och gå vidare!
 
Över lag är jag väldigt nöjd med AWG. Extremt nöjd med horsemanshipen. Där kände jag att vi var riktigt bra, jag trodde bara att tvåan var ännu bättre. Färgen på rosetten har ingen betydelse för mig, inte heller antal poäng. Känsla kommer ändå först. T ex kändes han väldigt fin i pleasuren och vi kom trea och inte alls fin i freestylen där vi också kom trea. Så placeringen säger ingenting egentligen. Däremot jämför jag score med andra ekipage mest för att se hur jämna vi var, alltid intressant. Det handlar alltså inte alls om VEM ekipaget är utan hur långt det var till nästa placering. Alltid lär man sig något av att ta sig tid att studera.

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Jag är så dålig på att läsa protokoll. Vill allra helst bara köra min runda sen är vi klara. Måste bli bättre på det så att vi utvecklas ännu mer :)

Svar: Det är roligt att läsa protokoll :) lär sig grejer o de e ju kul! ;)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :