Paint championatet

Torsdag-söndag har jag varit på paint championatet och varit funkis. Det var långa dagar och väldigt roligt. Stod i gaten och även i speakertornet med speakern. Lärorikt och skoj att lära känna alla människor lite bättre. Känns kul att bli lite igenkänd. Fick även beröm av folk när jag jobbade i gaten, alltid uppskattat. Tror jag har en stor fördel som både jobbat som funkis i gate och även tävlar mycket. Då vet man vad båda sidorna anser är bra jobb i en gate liksom. Man vill inte stå redo hur länge som helst som ryttare samtidigt som gaten vill att alla är redo i god tid. Får bli en kompromiss helt enkelt.
spenderade en hög med pengar också, laddar inför öppna SMet liksom! 

Idag red jag och testade mitt nya träns, tyglar och stångbett. Är sjukt nöjd med allt! Lite ovant då jag köpte snäppet bredare och tyngre tyglar. Riktigt sköna men ovant bara. Stånget gick han så bra på. Ett typ spoon detta också men med lite högre port och rulle. Långa raka skänklar också. Så det är ett stång för en väldigt snäll och lugn hand. Ett stång det räcker att bara krama lite grann i tygeln. Är så oerhört nöjd med hur Dusty svarade på det. Hade jättelånga tyglar och han gick riktigt bra. Lite överskottsenergi att göra av med först men jäklar så bra han gick sen. 

Övade lite på galoppbommar på volt och han gick så fint i lope. Långa tyglar, långsamt och jobbade som tusan. Det är sjukt svårt, speciellt åt höger. Men det hjälper ju verkligen när han lopar för då hinner jag tänka efter vart jag ska lägga honom. Över lag gick han sjukt bra. Tränade verkligen på att få honom mellan skänklarna. Körde tempoväxlingar och han var väldigt stadig i formen i alla tempon. Är riktigt nöjd med dagens pass. Blir hårdkörning nu innan öppna SMet. 


Kommentarer :

#1: Elin Nes

Vad fin han blev i de nya sakerna 😍 Hade också gärna varit med och varit funkis. Får bli nästa gång :)

Svar: Så mjuka o sköna tyglar också! Asnöjd 👌 näää, vem ska då grooma? 😉
chrissiep

skriven
#2: blueslastmagic.blogg.se

Jag gillar tyglarna bara av att se dem haha :D
Kul, ska bli himla kul att se er i på SM:et :D

Svar: Du ska känna! Sjukt mjuka 😃😃 ska du dit eller ska du kolla livestream?
chrissiep

skriven
#3: Linda

Vad roligt att du gillade att va på Paintchampionatet! ;) Trodde du skulle rata rasshower för alla framtid efter din upplevelse på Jälla för nått årsen ;) Höhö.

Svar: Jag vet inte varför men Jälla va verkligen inte trevligt. 😝 kanske för få människor..? Väldigt lite folk på den tävlingen. På de här stora så är det ju så många olika personer. Ska försöka ha råd att tävla på Championatet nästa år. Tänkte faktiskt åka till Jälla också nästa år. All breed känns roligare än wras i alla fall 😂
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :