För det spelar ingen roll


Dusty posar vant framför kameran haha. 

Jepp, idag hade vi som synes repgrimma. Hence rubriken. Det ska gå lika bra oavsett vad jag har för huvudlag. Det var rätt länge sen jag hade repgrimman så det var på tiden. Gick väldigt bra. Fick lite bättre kläm på hur mycket han hänger på innerbogen i höger varv. Jobbade massor på att få honom att lyfta upp sig och inte tippa innåt. Inte helt enkelt men det kändes bättre på slutet. Längde även stigläderna ett hål och det kändes väldigt bra. Hade alltid den längden förut men kortade upp för att stärka min sits. Tror det är dags att länga ner dem nu. Satt jäkligt bra och kände att benen inte åkte fram lika lätt som de annars gör, nackdelen med korta ben haha. 

Jag önskar att folk, som tror att vi som har stång bara har det för att det är skarpt, kunde sett idag när jag red. Det spelar ingen roll att jag har min repgrimma på, Dusty går i en lika långsam lope då med. Det är ju så det ska vara! Jag är lite trött på att det är "häftigt att rida utan bett" eller "supercoolt att rida med stång". I min värld utesluter inte det ena det andra. Jag gillar att ha min häst med mig oavsett vad jag har för utrustning på. Stång är mitt självklara val eftersom jag måste tävla på det. Betyder dock inte att jag inte kan rida honom med enbart ett grimskaft på sidan av halsen. Varierad träning är nyttig träning. 

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Huvudet på spiken! En välriden häst är en välriden häst oavsett. Det är ju precis som du säger svagheterna som kommer fram när man tar bort hästens vanliga stöd. Då ser man om det är ett felaktigt använt huvudlag eller skicklighet som gör att man kan glida runt och lopa.

Svar: Exakt! 🙏 eller tur. Har hört att man har rätt mycket tur också 😉😝
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :