AWG KM

Imorrn är det dags för klubbmästerskap! Ska bli skoj även om jag har himla trött i huvudet just ju. Lite mål för morgondagen måste jag ju ha i vanlig ordning. Som vanligt är ju Carro med och tävlar och har nu släpat med veteranen Miko. De två är ju helt outstanding och oslagbara så det blir svårt att slå dem. Vi ska starta sex klasser om inget oförutsett händer. Målet är faktiskt att plocka åtminstone en titel. Det kommer inte bli lätt men jag ska göra mitt absolut bästa! Jag vill verkligen ha en titel igen. Det är Dusty värd, han är grym. Hoppas jag kan visa upp det på hemmaplan. 

Freestyl reining 
Första klassen är freestyle och åter igen förstår jag inte varför jag ger mig in i detta. Jaja, imorrn ska det regna så det här blir uppvärmingsklassen. Jag hatar regn, vägrar värma upp ute i det... Så har mest den här klassen för att kunna rida igenom honom bland allt "läskigt". Här är målet egentligen bara att hinna göra alla moment som man måste göra. Ska även TA DET LUGNT. Något jag har sjukt svårt att göra i denna gren. Hellre för långsamt än för snabbt. Jag måste komma ihåg det. Vi kan inte flasha så ingen idé att försöka heller. 

Horsemanship
Ett lite märkligt mönster med höger fattning ur en vänstersväng. Ett svårt moment för oss båda. Måste verkligen vara tydlig med mina hjälper. Målet är ändå topp tre, det är en av våra bättre grenar. Vill få till alla moment så bra det bara går. 

Pleasure 
Här kör vi på ba. Inte så mycket att tänka på. Ska försöka kunna ha lite längre tyglar den här gången. Beror på hur han känns. Måste komma ihåg att tycka på lite mer i höger varv så att jag får lite bättre kvalité i den. 

Trail
Svår bana med massa konstiga grejer. Ska bli spännande att få gå mönstret på riktigt. Top tre vill jag även här. Vi slår i för mycket men vi kan ändå göra saker snyggt nu för tiden. Plussa på grind och bro! 

Ranch trail
Måste fan träffa kossan! Har tränat massor nu ju. Inte för att jag alltid träffar hemma men ändå haha. Plussa på släpa grind och bro. Det är vi asbra på! Top tre även här. 

Ranch riding
Vi är stående mästare i denna gren. Eftersom den bara varit med 2013 haha. Vi får göra vårt bästa för att försvara den titeln. Ska verkligen försöka få till den ökade galoppen denna gång. Har dock inte ens testat mönstret så vi får se hur det går. Vi kan vara riktigt bra även här! Annars hade vi aldrig haft en brons medalj ändå. 

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Träffade du kossan?

Svar: Halva 😜 så nja
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :