All terrain trail


I söndags var det alltså dags för mig och Dusty att starta en partrail tillsammans med Anne och Lilly. Det var en liten bana där man skulle göra diverse saker tillsammans/samtidigt som sin partner. Började med en stor grind där vi båda skulle genom. Den skolade trailryttaren i mig tänkte en grind som i trail. Men det skulle ju gå snabbt och smidigt här, inte snyggt och prydligt. Gick ändå rätt bra. Sen lämna Anne på en rulle och så rida ett varv med båda hästarna. Dusty spände sig när vi red mot publiken så kunde inte gasa så mycket. Blev bara trav. Lilly travade på som ingenting. Perfekta sällskapet. Sen upp med Anne och iväg över en stor bro. Dusty satte en fot på men när Lilly klev på knakade bron till och då hoppade Dusty snabbt av, var nära att jag trillade av där i vändningen. Men eftersom Lilly gått över så vågade han också. Genom en till grind som Anne öppnade, vidare för att hämta en gubbe att bära mellan oss. Den var Dusty lite skeptisk mot och när vi sen skulle hålla den mellan oss samtidigt som vi skulle upp på en bank så vägrade han. Efter lite klappar och lugnande prat så gick det dock bra. Vi dumpade dockan och Anne satte Lilly i ground tie och sprang och hämtade ved medan jag kastade lasso. Lyckades träffa på första försöket! Sen släpade vi den skittunga kossan. Sadeln höll på att glida så fick göra ny dally och fortsätta. Satan vad tung den var alltså! Sen genom en lite läskig tunnel där Dusty följde efter trygga Lilly. Iväg mot mål dit man kunde spurta. Dusty rundade ryggen och tyckte det var lite för kul så han fick inte springa, feg som jag är. 

Vi kom igenom allt på över fem minuter. Kom därför på en femte plats av åtta ekipage. Precis utanför placering. Det var jag och Dusty som var långsamma, kunde helt klart ha skyndat mycket mer. Men det är inte min grej, ska försöka tills nästa år. Det var skoj faktiskt. Kanske ska testa speed trailen nästa år. Men den såg mest läskig ut haha. 
Maria tog en fin bild på oss!

Kommentarer :

#1: Anonym

Det låter som en väldigt rolig tävling! Grattis till en femteplats!

Svar: Ja det var skoj. Inte riktigt min grej men andra tycker den är superrolig. Kul att titta på i alla fall :) tack!
chrissiep

skriven
#2: Kristin Schyllner

Shit vad duktiga ni är!! Vad kul det verkar med par-trail, då blir det verkligen att samarbeta inte bara med hästen men ett annat ekipage också. Tävling i min smak :D

Svar: Tack. Kolla in Stockholms westernryttares hemsida så får du se banorna över all terrain trailen. Tror du skulle gilla de banorna :)
chrissiep

skriven
#3: Elin Nes

Ni hade en av de snyggaste rundorna. Så lugnt och Snyggt. Det var riktigt kul att se er och jag längtar tills jag och G kan vara där och köra.

Förstå vilket allround - ekipage ni är!

Svar: Tack 💜 jag ser mig annars framför mig hur ni kör en speed trail at hand. Samma bana som de andra 😉😉
Haha tack, inte så värst men skulle kunna vara om jag ansträngde mig mer kanske 😜
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :