Träna träna


Lite ranch riding outfit idag. 

Ja det är väl bara att träna på inför öppna SMet. Idag blev det romalen och lite ranch riding. Övergångarna gick rätt bra. Från ökad galopp till samlad utan att ta i tyglarna. Kräver massa självdisciplin och arbete med sitsen. Kände ändå att jag lyckades scoopa upp honom ordentligt med bara bäckenet. Rolig känsla när han samlar sig på hjälperna. Spinnen är bedrövlig, vi hamnar för mycket bakåt hela tiden. Jag gör något galet så klart. Försöker jag tänka framåt så hamnar jag fel i sadeln och försvårar för honom att plantera sitt pivotben. Blir inte klok på det här blä. 

I övrigt så försökte jag gasa på lite mer. Tänkte till ordentligt och insåg att jag visst kan enbart gå på känsla för att hamna på rätt sittben. Alltså kan jag ta och rida lätt i den ökade traven! Tjoho! Då kanske vi kan öka på tempot ytterligare. Mitt problem har helt klart varit att ha en arbetstrav och sen öka på den till ökad trav utan att studsa omkring. Kan jag rida lätt i den ökade så underlättar det markant! 

Han går himla fint på romalen, passar utmärkt till denna gren verkligen. Idag hade vi c-porten med rulle, blir nog den på tävlingen också. Så många bett just nu, han känns fin på de flesta. Beslutsångest delux haha. 

Kommentera inlägget här :