Sju av nio

Lite tomt här eftersom jag jobbar en hel del just nu. Har idag klarat av jobbdag nummer sju av nio på raken. Sen blir det ledigt ett par dagar, skönt! I fredags red jag ut med Tine igen. Lika härligt väder även denna gång. Hösten kan vara riktigt nice när man slipper regn och kladd. På lördagen lånade Anja dusty och red ut med de andra medan jag jobbade. Han hade skött sig och varit väldigt snäll, tur det haha! 

Efter jobbet på lördagen åkte jag själv ut och lasttränade Dusty. Blev lite mer på riktigt då jag tog på alla skydden. Märktes på Dusty då han bajsade på gången så fort skydden togs på. Sen tränade vi. Gick inte heller då att skicka in på första försöket men han backade aldrig av. Inte ens en gång! Så det går framåt igen. Efter ett par gångers skickande så stängde jag allt och åkte bort till vändplanen hos Carro och sen hem igen. Lastade ur och lastade in igen. Bara för att se till att han gick in även efter en åktur. Efter det så fick han stå där inne utan bommen bakom medan jag mockade stallgången och släpet. 
Man ser lille rumpan där haha

Tog sen av alla skydd och var på väg till hagen med honom. Fick för mig att se hur positivt jag hade lyckats värdeladda lådan. Därför släppte jag honom en bit ifrån släpet, pekade som vanligt och smackade. Och han gick rakt in! Vi var säkert åtminstone två meter ifrån rampen när jag släppte honom! Så jäkla bäst han är. La upp en filmsnutt på det på min Facebook. Den har fått över 900 visningar av någon märklig anledning haha. Alla vill väl titta på min fina häst hehe. 

På söndagen så fixade jag Dustys nya box. Sjukt stor, massa spån och pellets gick det åt. Men så mysigt och lyxigt. Idag red vi först ut jaktstugerundan med Docy och Tine. Grabbarna var pigga och glada. Sen red jag en stund på volten. Nu är semestern efter SM över för Dusty! Han blev lite snopen över att vi efter en vecka skulle hålla på o gå fint i form och hålla på haha. Vi har ju mest bara skrittat på våra uteritter. Så idag galopperade jag honom ordentligt. Började vinterns långa jobb med grymma pivoter som idag gick bra! Ryggade gjorde han också grymt fint, långa tyglar och bara med hjälp av sätet. Äntligen! Övning ger färdighet!
Dustys hovlack sitter fortfarande kvar?! Helt sjukt haha. 

Kommentarer :

#1: Anonym

Vi vill ju e videon ;)

Svar: Ska försöka få in den här :)
chrissiep

skriven
#2: Kristin Schyllner

Vad duktiga ni är! Det måste kännas underbart när det går så bra med lastnings, värsta lättnaden. Såklart det alltid blir lite motgångar då och då och det kanske inte alltid fungerat så klockrent som man vill just "när det gäller" men ni är ju verkligen på god väg :) Söt Dustyrumpa som tittar fram...

Svar: Tack :) Ja, vi övar o övar, annars kan man ju inte bli bättre :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :