Säg vad ni vill

Äh, nu åker täcket på! Har haft dusty naken den senaste veckan. Dels har det varit så fina dagar och dels så tänkte jag vara lite "naturlig" och låta honom få massa päls och klara sig naken. Nu skiter jag i det. Idag har det duggat lite halva dagen. Jag möttes av en Dusty som nöjt stod i vindskyddet haha. 

Tog in honom och han var blöt naturligtvis. Borstade och kände på ryggen. Aj sa Dusty. Hans rygg pallar inte regnet. Den blir väl kall och han spänner sig. Så himla onödigt när det enkelt botas med ett regntäcke så han slipper bli kall och spänna sig. Så så var det med det! Det blev därför promenad, longering och lek istället. Efter en lite länge skrittur och några varv på lina i trav så var han inte öm på ryggen längre. Skönt. Sen rensade han och levde rövare på banan lös haha. Och så massa lek. Försöker lära honom att slicka på kommando hahaha. 

Kommentarer :

#1: Kristin Schyllner

Meeeeen vad söt han är! Kikar fram ut sitt vindskydd haha. Han ba, när, jag står nog här idag tror jag...

Svar: Haha, exakt :)
chrissiep

skriven
#2: Thea

Klok matte. :) Vissa hästar sätter inte mer päls även om de går utan täcke och då fryser de röven av sig istället. Min lurvtuss kommer bara få täcke vid riktigt ruggväder (typ ihållande regn/blötsnö etc) eftersom de inte har skydd eller fritt grovfoder. Men hon spelar ju i en helt annan pälsdivision än Dusty :D

Svar: Tack 😊 nej, quarter brukar ju sätta tät men inte lång päls o inte jättemycket heller. Och en ond rygg vill vi inte ha. Haha ja en heeeelt annan pälsdivision, lite mer likt islandshästarna i mitt stall 😜
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :