Hårdträning


Igår hade de här två kvartarna träning från 8:45-12:45. 

Jag och Anne hade clinic för Carro igår. Halvdagsclinic som gick fort som tusan, fattar inte vart tiden tog vägen. Vi körde först horsemanship. Där vi snabbt konstaterade att jag måste checka av "bytena" innan vi startar klassen. Annars är han inte alls med i matchen. Jag måste komma ihåg att sänka handen och lita mer på honom och fånga upp honom i sätet. Extremt viktigt eftersom det är en horsemanship. Får inte röra handen! Sista gången gick han riktigt bra så nu kommer jag inte rida det mönstret något mer förrän vi faktiskt gör det på riktigt. Han joggade så extremt långsamt UTAN att fuljogga, UTAN att jag ens kramade i tygeln. Helt galet, han verkligen följde mina sittben. Han är grym ju!

Testade sen ranch riding lite snabbt. Måste gasa på mer och vara lugn i spinnen. Det är liksom våra två svåra grejer där. Lättare att gasa på Axvalla i alla fall. Spinnen blir som den blir. Annars svarade han fint och jag fick till all lättridningen på rätt sittben varje gång. 

Sen trailade vi massor. Så mycket svåra grejer. Eller i alla fall två riktigt spara grejer. Galopp på volt med bommar. Det är tusan inte lätt alltså. Vi har väldigt svårt åt höger, vänster flyter på ganska enkelt ändå. Jag måste även där lita på honom för annars splittar han när jag stör honom genom att bromsa i handen. Han gick sjukt fint även där och sista volten till vänster var helt perfekt så då avslutade jag. Han börjar verkligen bli galet fin. Hoppas så att jag kan visa honom rättvist på öppna SMet nu bara. 

Nu återstår bara problemet att jag känner mig förkyld. Eller det är liksom precis på gång att bli en förkylning. Trött och ont i kroppen. Fan, har verkligen inte tid med det!!!

Kommentarer :

#1: blueslastmagic.blogg.se

Åhh jag tror verkligen att ni kommer prestera grymma resultat på SM:et! Ska bli så himla kul att följa er :D :D

Svar: 💜
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :