Dag 1


Världens bästa guldhäst. 

Resan ner gick inge vidare haha. Startade med att Dusty inte ville gå på, gringubbe. Satan vad vi ska lastträna på morgonen nu i höst/vinter! När han väl var på så var batterier dött. Kuuuul. Ringde till Tine tills de vaknade och de var så snälla och kom ut och hjälpte till. Så sen kunde vi rulla iväg efter att ha lastat en grinig häst ytterligare en gång. Resten av resan gick bra som tur var. Jävligt läskigt att stänga av bilen för att tanka i Örebro men vi bad till högre makter och bilen startade sen snällt alla gånger. Puh! 

Vi installerade oss och jag gick och vetcheckade och Elin fixade boxen. Sen kollade vi när Anne och Lilly showmanshipade och glömde bort tiden lite grann. Det gjorde att jag inte kände mig redo alls inför jackpot trailen. Hade glömt att sminka mig, inte hunnit fixa Dustys man och svans, hade fel jeans. Ja, det blev lite hur som helst. Jättehungrig var jag också och det snurrade rätt bra i skallen. Dusty vad gnällig och ville bara vara med Lilly. Men jag gav mig sjutton på att hålla mig till planen och rida fram så gott det gick. Massa övergångar för att få honom med mig. Det enda jag ville var att han INTE skulle spooka för något inne på banan. 

Sist ut var vi och jag kände redan vid grinden att han var lugn och sig själv. Så skön känsla! Vid första galoppen mot läktaren kände jag någon sekunds tvekan men då pratade jag med honom och han fortsatte framåt. Satte rätt antal språng i alla galoppbommar 1-2-studs. Blev lite för snävt vid konerna men vi klarade dem precis. Skrittboxen gick helt okej med klonk på vägen ur. Travbommarna gick också okej och sista galoppbommarna satte han även där rätt antal språng i varje 2-2-2. Sista travbommarna gick av bara farten för jag var så glad att vi typ var klara. Kändes bra, lite väl snabbt emellanåt men helt okej. Var tydligen mer än okej för de började ropa upp massa startnummer och sen stod vi där som nummer ett av tretton ekipage! Helt jäkla sjukt! Idag lyckades vi vinna över riktigt duktiga ryttare. Trodde aldrig det skulle hända. Detta är helt klart vår största prestation någonsin. Vi vann pengar också eftersom det var en jackpotklass. Vet inte hur mycket, måste kolla imorgon. Slutade i alla fall på en score på 67 poäng. Fick inga plus. Av 13 stycken var det två som fick +1/2, så det är en tuff domare. 


Kommentarer :

#1: Elin Nes

Världens bästa guldteam 💖💖

Svar: 💜
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :