Lördag söndag



Lördag morgon så släppte jag ut alla hästarna och fixade allt i stallet. Sen hämtade jag in Dusty igen. Trodde han skulle undvika mig och vara svårfångad eftersom han bara varit ute kanske 10 minuter men till min förvåning så kröp han snällt ner i grimman och följde med in i stallet igen. Tog på barbackapadden och repgrimman och skrittade ut runt åkern. Han var lite spänd och tittig första halvan men vi kom framåt ändå även om han stannade och blängde på saker flera gånger. Men han försökte aldrig vända eller backa undan utan var modig och traskade på. Checkade av lite i trav inne i paddocken också en sväng. Himla mysigt morgon. Som man ser på bilden så börjar hans härliga sommarfärg komma fram! Öronen är nästan helt mörka, mycket lurv kvar ännu dock. 

Nu imorse så blev det lastträning igen. Herrn var oerhört sur över att behöva vara kvar när de andra sprang ut till gräset. Dock tog det bara kanske en tredjedel så lång tid att lasta denna gång! Är så sjukt nöjd med dagens träning. Gick med in en gång och efter att han kommit in till mig så kunde jag direkt gå över till att skicka in. Vilket vi gjorde flera gånger idag. Han var så otroligt duktig. 

Så här står han och väntar på att jag ska komma runt till skötardörren haha. När jag tog bilden så var jag inne med honom för att jag ville backa ut honom men han gick tillbaka fram och stoppade ut mulen. Verkligen perfekt att avsluta då. Jag är faktiskt himla nöjd över det här knepet att ha lärt honom att stå helt fri medan jag går runt till dörren och ger honom godis där. Det har verkligen gett resultat. Sista inskickningen så gick han långt före mig och i raskt tempo. Stolt matte!

Kommentarer :

#1: blueslastmagic.blogg.se

Du är duktig du. Nöta nöta... :)

Svar: Trägen vinner! :)
chrissiep

skriven
#2: Elin

Åh, sötnöten som väntar på dig! Duktiga ni är som tränar på. Kommer bli riktigt bra det där :)

Svar: Haha ja ibland så. När han inte gömmer sig för mig istället ;)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :