Två gula

Igår, torsdags så hann jag rida båda gula killarna igen, även om tiden blev lite knapp. Jobbar ju natt just nu så försökte vrida dygnet lite grann i alla fall. Så hann med att simma och rida. Nu försöker jag överleva den långsamma natten. Tur vi är två i natt i alla fall. 

Började med dusty och vi tog oss till ridhuset. Han hade ett nytt sår med torkat blod på frambenet men det var varken svullet eller varmt så det gick bra. Såg bara lite ofräscht ut med blodet haha. I ridhuset höll Håkan på som vanligt. Idag hade han dock spikpistolen med sig och den överraskade dusty. Han fick eld i baken de första gångerna. Men sen blev det bättre. Håkan är snäll och säger till innan så då hinner jag vara beredd. Annars jobbade vi med det vanliga. Så himla härligt att sitta på sin egna häst och bara leka fram skolorna. Inser att vi faktiskt kommit en bit där. Duktig häst! 

Sen hann jag med Jack en stund på vår volt. Jobbade även honom med det vanliga och övade fattningar bara för att se att han inte bråkade. Börjar gå bättre nu när jag ridit ett par gånger. Längde även lädrena och då kändes han inte längre så himla bred i alla fall. Även han duktig kille. 

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Fina puffluggen. Dusty får byta namn till Poofy 😜
Härligt att det går framåt med Jack. Så kul läsning :D

Svar: Haha stackars poofy :P ja Jack är en himla mysig pålle :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :