Tisdag 24/3

Oj då, det var nästan en vecka sen jag skrev här, blir så när det blir mycket jobb. Jag har tappat räkningen lite, minns inte vilken dag jag gjorde vad...?? Igår red jag i alla fall, det minns jag! Red ungefär 35 minuter i ridhuset. Det blåste som sjutton där ute men ingen Dusty brydde sig om faktiskt. Däremot var han rätt pigg efter att ha stått i två-tre dagar. Jag minns inte om jag red senast i torsdags eller fredags.... Haha, herregud! Hur som så övade vi lite på galoppen som jag och Carro gick igenom, genererade en svettig häst även denna gång. Han kändes dock redan mer samlingsbar. Inte på grund av styrka då vi inte gjort detta sen senaste lektionen utan nog mer för att han snabbre förstod vad jag ville ha. Annars spenderade han tiden med att blänga på Fanny som tycker Dusty är sjukt läskigt. Dusty förstår inte varför inte även denna hund vill ha en puss? Vill inte alla hundar det?
 
Igår så dygnade jag och undrar om det kanske inte är min grej haha. Nästa gång jag kliver av så tänker jag sova kanske 4 timmar och sen gå upp. Jag tror det är bättre. Blir så himla trött på slutet av dagen annars. Igår kämpade jag som fan för att inte somna i soffan vid 16. Vid 18 fick jag ge upp och gå och lägga mig. Lite väl tidigt liksom. Vaknade dock inte förrän 05 utvilad och normal igen. Igår städade jag fint och idag behöver jag handla. Lite vardagssysslor liksom. Tänkte spendera massa timmar i stallet också. Rida ett mer längre och grundligare pass. Resten av veckan kommer jag rida båda hästarna. Cattis ska bort så jag ska även mocka och fixa stallet åt båda, tar ju en stund då. Så idag får jag nog fixa Dustys box så är det gjort. Lite nytt spån osv. Kanske bäst att sätta igång! 
 
Jaha, sju lediga dagar är verkligen inte helt fel. Dock ska jag på personalmöte ikväll och imorrn ska jag göra kampanjbyte. Så inte helt ledig, men extra pengar tackar man ju inte nej till. På tal om extra pengar så har deklarationen kommit nu. Prisa skatteåterbäringen! Den gör det oerhört möjligt att åka på tävlingarna i år. Woho, efter två år av restskatt så står det äntligen plus! Har även höjt min skatt varje månad med 1% så det var väl fan om det inte skulle ha gett utdelning haha. 

Kommentera inlägget här :