Fredag

I fredags så försov jag mig kan man säga. Hade inte ställt någon klocka för jag tänkte att eftersom jag var vaken hela torsdagen så kunde kroppen själv få välja när det var dags att gå upp. Vaknade och låg och drog mig bara för att det var nice. Kollade sen på klockan eftersom Elin ringde då var den 13:30 typ. Hemskt! Sovit över 13 timmar ju! Helt galet. Borde ställt klockan så jag kom upp normal tid. För det här gjorde att jag nu inte sovit en blund och nu är klockan 06:47 på lördagen... Jaja, rätar väl ut sig i kväll. 

Red båda hästarna igår i alla fall. Började med Jack och hade mitt vanliga tvådelade tränsbett viket han gick rätt bra på. Kändes trevligt och ganska lätt i handen. Måste få bättre stuk i galoppen då den känns lite kantig. Han lägger sig gärna innåt i hörnen och vill inte bära sig själv ordentligt. Bara att jobba mer på samlingen och formen. Hade två bommar som vi red över i skritt och trav. Precis som dusty gjorde i början så trycker han in ett extra steg istället för att länga ut steget. Men han började förstå när jag tryckte ifrån mer med sätet. Han behöver lite hjälp nu i början bara. 

Lät bommarna ligga kvar medan jag gick och bytte häst. På dusty blev det stång och han gick som en Gud! Allvarligt, han var så fin. Jag tror det är bäst när jag rider Jack först och sen dusty. Har tidigare gjort tvärt om vilket varit pga begränsad tid. Vill ju liksom vara säker på att jag hinner med min egna häst. Men när jag rider Jack först så försöker jag ju hitta samma känsla som jag vet att dusty kan ge. Vilket gör att när jag sen rider dusty så är min ridning redan där på rätt ställe på en gång. Om ni förstår vad jag menar haha.  Hur som så red jag på en häst som samlade sig fint för benen och jobbade jättefint över bommarna i alla gångarter. Vi galopperade över och han rusade inte utan höll sig lugn och samlad hela vägen både före och efter. Kunde till och med be om kortare steg så att vi fick in fler språng mellan bommarna. Aldrig testat det förut. Sjukt nöjd! 
Supernöjd Dusty med nya bästa godiset! 

I torsdags kväll gjorde vi sällskap med Jack och Cattis i paddocken. Jag red med barbackapadden och tränsbett och bara jobbade mjukgörande i skritt. Travade lite grann och han var oerhört mjuk och lätt i handen även fast det var tränsbettet. Kändes skitbra även då! 


Kommentera inlägget här :