haha oj

Jaha, senaste inlägget var 4/1. Nu är det 15/1, haha. Äsch, det finns så mycket annat roligt att hinna med förutom att blogga. Men en kortare recap kan vi ju köra. Matilda och Robin är hemma en sväng från utlandet. Därför har Matilda ridit Dusty en hel del. Jag som har privilegiet att ha en egen häst kan gott dela med mig till en som inte ridit på flera månader. Dessutom är hon väldigt duktig och det är kul att se Dusty i lite annan form än western. Så Matilda har ridit honom i vanliga sadeln och hoppat och dressyrat. Han kan verkligen gå flashigt i vanliga sadeln där han har mer bogfrihet. Jättekul att se. Dock hade Dusty träningsvärk efter den höga formen haha, så idag tog vi en skrittrunda tillsammans då Matilda fick låna Ini. 
 
- Jag red igenom Dusty lite och sen red Matilda lite kravlöst i westernutrustning.
- Matilda hoppade Dusty, studs och en linje. De var jätteduktiga och Dusty hade så roligt. Riktigt duktig på studs!
- Mamma var med till stallet. Körde ett ordentligt pass på lina. Han jobbade så himla fint med tempoväxlingarna även om han har väldigt svårt för att sakta av haha, otippat faktiskt!
- Jag och Dusty tog en promenad på fem kilometer tillsammans, väldigt mysigt om än lite halt.
- Dusty och Matilda körde bommarbete, Dusty var väldigt taggad och kunde inte galopper rakt innan bommarna haha.
- Jag och Dusty hade lektion för Carro. Nu börjar en väldigt viktig del. Den som gör att vi inte kommer vidare. Mera mellan skänkel och hand, måste få honom bättre framme där. Får vi till det så tror Carro att inget kommer kunna stoppa oss. Lösningen på de flesta av våra problem.
- Matilda red ett pass med fokus på rakriktning.
- Dusty och Matilda hoppade dubbelt kryss med vattenmatta mellan, så modiga!
- Uteritt med Matilda och Ini, kallt men trevligt. Lite jobbigt för Dusty som fick styltor därför vi fick ta det så lugnt.
 
Mjaha, då är vi ikapp till idag! Ska vi se om jag kan hålla igång, haha. 

Kommentarer :

#1: KS Western & Horsemanship

Jävlar, ni har hunnit med en hel del på dessa dagar måste jag säga :D

Svar: Haha japp ;) full rulle!
chrissiep

skriven
#2: Elin

Ååh, den lektionen har du inte berättat om! Spännande :D

Svar: Jag hade tänkt göra samma grejer me dig på tisdagen ;) haha
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :