2015 tävlingar

Ja, snart är vi faktiskt inne på månad två 2015, det går så fort allt! Jag fattar inte, haha. Hur som längtar jag något bedrövligt efter att få komma ut och tävla! Det vart inte så många tävlingar förra året men de vi var på var väldigt bra, i alla fall de flesta. Har lite grova planer på tävlingar, datumen kanske inte stämmer helt men det hinner lösa sig när det närmar sig.
 
 
♥ Spring break - tänkte börja med första tävlingen lagom nära hemma haha. Axevalla tyckte jag var en toppenarena så ser fram mot den tävlingen i slutet av april. Fyller ju år då också, bästa sättet att fira sin födelsedag liksom! Hoppas verkligen de kör perfomance klasser i år ocks, annars har jag planerat det här i onödan haha.
 
♥  Taures tävling - här är det faktiskt på riktigt lagom långt att åka och det var en väldigt trevlig tävling förra året, min plan är att Elin ska tävla Dusty då. Själv kanske jag tar någon klass när vi ändå är där men vi får se.
 
♥  Roslagsstoppet - WRUs egna tävling. River väl av ett par c-klasser eftersom det är hemmatävling. 
 
♥  Nationals - den är given, dit ska vi bara! Målet är att försöka placera oss bättre i trailen i år. Kanske målet ska vara att inte mosa knät en vecka innan tävlingen? Hehe
 
♥ AWG - klubbmästerskapet kan man ju inte missa, ska fan vara med i en WR och sätta byten det här året!
 
♥ SM - i år ska jag göra en budget som faktiskt kommer kunna täcka att åka på SM. Sen beror det på hur seriöst upplägget känns också Faktiskt, det är mycket pengar. Vill åka på något som känns ordentligt planerat.
 
Utöver dessa så kanske det blir någon sväng till Strängnäs och Högsbo och kanske en till till Taure. Skulle gärna vilja komma ut på en B-tävling om vi lyckas få ihop någon. Annars lockar inte WRAS-tävlingarna så mycket faktiskt. Vill åka på de här större tävlingarna. Men så ska ekonomin räcka också. Bara den lilla biten...

Kommentarer :

#1: KS Western & Horsemanship

Jäklar du, fullsmäckat schema haha! Hur hinner du med allt, tar det inte lång tid att planera och förbereda? Fast det är väl just det som du tycker är det roliga med att tävla, förutom när du är ute på arenan haha :D

En sån fin sommar-Dusty. Älskar hästar oavsett årstid men det är något speciellt på sommaren när man ser deras riktiga färger och mönster.

Svar: Haha det känns inte ens som att det är så många, så kort tid att hinna så mycket :P
Alltså vi tränar ju året runt för att vara redo så det kommer av sig själv. Jag tränar inte så mycket på mönstren som är på tävlingen för det är min häst för smart för = då gör han allt själv sen :P sen planering så är det ju samma grejer som ska med jämt ;) de här små tävlingarna på taure o våra egna i wru är bara över dagen, kräver knappt någon planering. Men som du säger också, tycker det är roligt. Även dusty verkar gilla att se nya ställen. Jag hoppas han tycker de :)

Ja, sommarfärgen är ändå speciell!
chrissiep

skriven
#2: Elin

Åh vad kul! Jag hoppas att jag kan hänga på som groom på Spring Break :) I övrigt så kör vi också Nationals! Det ska bli så kul!!

I övrigt så ska det bli kul att se dig tävla Alice på Taure ;)

Svar: Jag hoppas också, så mycket roligare att ha dig med! <3

Hoppas de kör showmanship! Förra året var det bara två :(
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :